مرگبارترین مرز دنیا/ شهروندان افغانستان بیشترین قربانی این مرز

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 33671

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که از سال 2000 میلادی تاکنون بیش از 33 هزار نفر به هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق مدیترانه، جان خود را از دست داده اند که این دریا به مرگبارترین مرز دنیا مبدل کرده است.

به گزارش رویترز، خورخه گالیندو از سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه در کنفرانسی خبری در جینوا گفت: گزارش این سازمان نشان می دهد که از سال 2000 تا 2017 میلادی دستکم 33 هزار و 761 در مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

وی افزود: این گزارش نتیجه گیری می کند که مرز اروپایی مدیترانه مرگبارترین مرز دنیاست.

پروفسور فیلیپه فارگوئس از «موسسه دانشگاه اروپایی» در فلورانس ایتالیا که مولف این گزارش است گفت که آمار ارائه شده احتمالا کمتر از ارقام واقعی تراژدی انسانی در این دریاست.

این در حالیست که پیش از این مقامات در وزارت امور مهاجرین گفته بودند که بیشترین تعداد افرادی که در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده اند از شهروندان افغانستان بوده است.

گزارش حاکی از آن است که تنها در فاصله بین سال های 2015 تا 2016 بیش از 280 هزار تن از شهروندان افغانستان به دلیل وضعیت بد امنیتی و اقتصادی کشور را ترک کرده اند. بسیاری از این افراد در حین این سفر پرخطر جان خود را از دست داده اند.

تنها در سال جاری میلادی تاکنون حدود 161 هزار مهاجر و پناهجو از راه دریا به اروپا رسیده اند که 75 درصد آنها به ایتالیا و بقیه به یونان، قبرس و اسپانیا رسیده اند. امسال حدود سه هزار نفر نیز مفقود یا کشته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟