مرد افغان متهم به بمب گذاری در آمریکا، چند روز بعد در محکمه در نیویورک محاکمه می شود

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 36623

احمد خان رحیمی افغان تبار مقیم آمریکا که به بمب گذاری در شهر نیویورک در سال 2016 متهم است، قرار است، چند روز بعد در محکمه ای در منهتن نیویورک به مجازات محکوم شود.

آقای رحیمی قرار است، ۱۳ فبروری ۲۰۱۸ در محکمه فدرال شهر منهتن، محکوم به مجازات شود. قبل از این، این امریکایی-افغان تبار از سوی هئیت منصفه در ماه اکتوبر ۲۰۱۷ به هشت مورد ارتکاب جرم به شمول استفاده از سلاح “تخریب جمعی” محکوم شده بود.

زیفیر دونالدسن، وکیل این فرد، از طریق ارسال یک نامه به ریچارد برمن، قاضی که قرار است در مورد آقای رحیمی حکم صادر کند، گفته است که موکلش سزاوار بیشتر از یک بار حبس ابد برعلاوۀ ۴۵ سال زندان نیست.

وکیل مدافع آقای رحیمی همچنین گفته است که موکلش در حالیکه در زندان به سر می برد، صنف های درسی خود را که شامل تجارت، کار آفرینی و نمایشنامه می شود، موفقانه تکمیل کرده است. روی همین دلیل، وکیل مدافع این فرد خواسته است موکلش اجازه داده شود تا تحصیلات بیشتر خود حین سپری کردن میعاد حبس، ادامه دهد و در عین حال، بتواند اعضای خانوادۀ خود را ملاقات کند.

احمد خان رحیمی، امریکایی-افغان تبار متهم به بمب گذاری ۱۷ سپتمبر ۲۰۱۶ در شهر نیویورک است؛ بمب گذاری که در اثر آن ۳۰ نفر زخمی شد.

در برخی ایالت های ایالات متحدۀ امریکا، فرد محکوم به یک بار حبس ابد، می تواند پس از گذشت ۲۵ سال زندان، واجد شرایط رهایی از حبس شود. اما ممکن است مجرمین به دلیل ارتکاب جرایم شدید به چندین بار حبس ابد نیز محکوم شوند و هدف آن این است که شخص مجرم تا آخر زندگی در قید به سر ببرد-به خصوص در مسایل مربوط به قتل و برهم زدن نظم اجتماع.

دادستان فدرال در تاریخ ۱۶ جنوری ۲۰۱۸ گفتند که آقای رحیمی از آنچه انجام داده ابراز ندامت نمی کند و در حین حال تلاش کرده است تا شماری از زندانیان را به افراطگرایی اسلامی دعوت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟