مذاکرات کابل با طالبان باید بر اساس برنامه باشد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 6521

خبرگزاری اطلس ـ عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در پارلمان گفت: هنوز آینده مذاکرات صلح میان دولت و طالبان با ابهامات فراوانی رو به رو است.

وی گفت: هرگوه تلاش و تحرکی که در جهت فراهم ساختن بسترهای مذاکره صورت می گیرد مثبت است اما هنوز نتایج آن مبهم و نامعلوم است.

وی افزود: ما زمانی می توانیم انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را داشته باشیم که طرف مقابل آمادگی لازم را برای اغاز مذاکره داشته باشد؛ به این صورت که یک آتش بس رسمی اعلام شود و جنگ ادامه پیدا نکند و همچنین این برنامه ها با رهبریت و نظارت حکومت افغانستان صورت بگیرد.

این نماینده پارلمان اضافه کرد: اگر حکومت افغانستان طرح و برنامه ای برای مذاکرات نداشته باشد قطعا جانب مقابل بهره برداری های سیاسی خود را انجام خواهد داد.

وی در خصوص مذاکرات پراکنده و غیر رسمی با طالبان گفت: ما در حالت خوشبینانه می توانیم بگوییم که این افراد مخالفین مسلح حکومت را برای پیوستن به مذاکره ترغیب می کنند و زمینه مذاکره اصلی را فراهم می آورند اما با نگاه بدبینانه می توان گفت تجارت سیاسی برخی در برگزاری این نشست ها دخیل است.

نماینده مردم غزنی در پارلمان در پایان عنوان کرد منطق قضیه این است که این نشست ها باید با هماهنگی و نظارت دولت افغانستان صورت بگیرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟