مخالفت ملاهبت الله با پاکستانی ها باعث شد تا نظامیان خارجی مشمول آتش بس نشود

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 44014

یک عضو بلندپایه طالبان گفته است که ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان با قرار گرفتن نظامیان خارجی و آمریکایی در لیست کسانی که مشمول آتش بس می شود، مخالفت کرده بود.

طالبان چندی پیش با انتشار بیانیه ای گفته بود که در سه روز عید فطر آتش بس اعلام شده حکومت را می پذیرد، اما این آتش بس مشمول نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها در افغانستان نمی شود.

به گزارش رویترز، این مقام طالبان که نامش را فاش نکرد، گفته است: پاکستان تقاضا کرده بود که طالبان، نظامیان خارجی و آمریکایی را نیز مشمول این آتش‌بس کند اما فرماندهان طالبان از جمله هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه با این مساله مخالفت کرده است.

وی همچنین به رویترز گفته است؛ شب گذشته (یکشنبه) یک نشست اضطراری شبه‌نظامیان طالبان برگزار شد و همه فرماندهان دستور پیدا کردند که اقدام انضباطی شدید علیه آن دسته از اعضای طالبان که به بازدید شهروندان رفته و با مقام‌های افغان عکس یادگاری گرفتند، اتخاذ کنند.

این مقام تاکید کرد: برخی شبه‌نظامیان طالبان اقدام به سلفی گرفتن با نیروهای دولتی افغانستان کردند و از این بابت مقام‌های طالبان هشدار دریافت کرده‌اند.

گروه طالبان عصر روز گذشته (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای از ختم آتش بس در کشور از طرف این گروه خبر داده است. در بیانیه طالبان گفته شده که آتش بس روز در ایام عید برای عیدی آرام برای مردم فراهم شده بود نه خشنود سازی حکومت افغانستان.

گروه طالبان در بیانیه‌‎اش آتش‌بس سه‌روزه از سوی این گروه را موفقیت‌آمیز و نشانی از قدرت توصیف کرده است.

طالبان در بیانیه خود گفته است که هیچ گونه گفتگوی پنهانی با حکومت افغانستان ندارد و تبلیغات بی اساس حکومت در این زمینه برای فریب مردم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟