مخالفت شدید کرزی با خصوصی سازی جنگ در افغانستان

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28784

حامد کرزی رئیس جمهور سابق، در واکنش به خصوصی سازی جنگ در افغانستان گفته است که خصوصى سازى جنگ در افغانستان از سوى امريكا، ادامۀ کشتار افغانها و طولانى ساختن جنگ در کشور را در پی دارد و چنين اقدامى با عكس العمل شديد مردم افغانستان روبرو خواهد شد.

رئیس جمهور پیشین این اقدام آمریکا را به منزله طولانی شدن جنگ در افغانستان داده و گفته است که چنین روندی به بیشتر شدن خودسری های نیروهای آمریکایی منجر خواهد شد.

در بیانیه ای که حامد کرزی منتشرکردهٰ خصوصی سازی جنگ در افغانستان را در تناقض صریج و اشکار با قانون اساسی افغانستان دانسته و کشتار مردم بی گناه را نتیجه آن دانسته است.

حامد کرزی جنگ عراق را نمونه نا موفقی از واکذاری جنگ به شرکت های خصوصی دانسته و تاکید کرده است که وی هر اقدامی را که منجر به تشدید جنگ در افغانستان شود، رد می‌کند.

این مقام پیشین گفته است ” من خودم را ملزم می‌دانم که از همین اکنون در برابر این تصمیم احتمالی امریکا هشداد داده و خاطر نشان نمایم که چنین اقدامی با عکس العمل شدید مردم افغانستان روبرو خواهد شد”

وی از حکومت افغانستان نیز خواسته است تا ماخالفت خود را با این کار به دلیل اینکه مخالف منافع ملی افغانستان است اعلام کند.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟