محقق: اظهاراتم در تهران نظر شخصی من است نه سیاست دولت افغانستان

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33807
محقق

بعد از انتقادهای فراوان از محمد محقق معاون رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در مورد اظهاراتش در مورد لشکر فاطمیون در کنفرانسی در تهران، وی گفته است که اتباع افغانی که برای جنگ به سوریه رفته اند بر اساس اعتقادات شخصی شان بوده است و این نه سیاست دولت ما است و نه سیاست حزب وی.

محمد محقق، معاون رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به بی بی سی گفته است که آنچه در همایش بیداری اسلامی در ایران درباره حضور افغان‌ها در “لشکر فاطمیون” گفته “سیاست” دولت افغانستان نیست و به نمایندگی از دولت افغانستان در این همایش شرکت نکرده بود.

آقای محقق همچنین گفت که منتقدانش حرف‌های او را سوء تعبیر کرده‌اند.

معاون رئیس اجرایی هفته گذشته در همایش “بیداری اسلامی” از شهروندان افغانستان که علیه داعش در عراق و سوریه جنگیده‌اند، قدردانی کرده بود.

آقای محقق در پاسخ به این که چرا چنین حرف‌هایی را مطرح کرده به بی‌بی‌سی گفت :”چون آنها (افغان‌ها) به طور آزاد در آن جنگ (علیه داعش) شرکت کرده بودند نام بردم. اما سیاست ما این نیست… نه سیاست شخص من نه سیاست حزب ما نه سیاست دولت ما این نیست.”

او افزود که افغان‌ها نه از طرف افغانستان، بلکه “به طور آزاد” در جنگ سوریه شرکت کرده بودند و چون در “پیروزی علیه داعش” سهم داشتند از آنها یاد کرده است.

این در حالیست که فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا در نشست روز گذشته این مجلس با انتقاد از محقق گفته بو «مطرح شدن چنین اظهارات از زبان یک مقام ارشد دولتی شرم آور است».

آقای مسلم یار این اظهارات آقای محقق را «ایستاد شدن در برابر ملت افغانستان» و خیانت ملی خواند و افزود که حکومت باید با آقای محقق جدآ برخورد کند.

به گفته وی، این اظهارات آقای محقق بر اعمال تروریستی گروه داعش و طالبان در افغانستان صحه می گذارد و آنان را بیشتر علیه قوم خاصی در کشور تحریک می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟