مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌ های اسلامی گامی به سوی افزایش وحدت شیعه و سنی

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25922
  • به گزارش ستاد خبری نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، علی‌اکبر ولایتی در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی و نمایشگاه فناوری‌های رسانه ای پیش از نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی که عصر امروز در سالن نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به شعری از عبدالرحمن جامی در خصوص امام رضا(ع) اظهار کرد: در این شعر از ترکیبی از ابیات عربی و فارسی استفاده شده و این در ادبیات فارسی بحثی مرسوم است.
    وی خاطرنشان کرد: برخلاف برخی از انسان‌های بی‌توجه و سطحی که ریشه تشیع را در ایران به همین قرون اخیر نسبت می‌دهند اما ریشه تشیع در ایران به قدمت تاریخ اسلام است؛ یکی از برکات سفر حضرت امام رضا(ع) به ایران این بود که محبت اهل‌بیت(ع) را ساماندهی فرمود و انواع تشیع‌های نیمه کاره و انحرافی را به خط شیعه اثنی عشری آوردند.
    مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در خراسان و مازندران و دیگر مناطق ایران انواع مختلف تشیع در بین مردم رواج داشت گفت: امام رضا(ع) و سفری که از مدینه تا مرو شکل گرفت، موجب شد با حضور بیش از 2 هزار نفر از علویان در ایران، شیعه اثنی عشری در ایران گسترده شود و این تشیع امروز بیش از هزار و 200 سال در ایران قدمت دارد.
    وی با اشاره به شکل‌گیری مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی با حضور بزرگان رسانه‌ای کشورهای اسلامی از جمله عمارحکیم و سیدحسن نصرالله گفت: این اقدام یک پدیده مبارک و شجره طیبه شده که هر سال بر تعداد این مجموعه‌های صوتی و تصویری افزوده می‌شود و هم اکنون به بیش از 200 مورد رسیده است.
    ولایتی با تاکید بر اینکه مسلمانان انگیزه بیشتری برای تبلیغ اسلام دارند گفت: تشیعی که از غدیر آغاز می‌شود به غدیر ختم نمی‌شود و تبلیغ روح حاکم بر اسلام، مبنای کار ما است؛ در مقابل هالیوود و کسانی که از صهیونیسم پول می‌گیرند دست ما پرتر است چراکه خبرنگار و فرد رسانه‌ای در جامعه ما با اعتقاد خود کار می‌کند.
    وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) خود تبلور تبلیغ هستند، گفت: خوشبختانه با پیشرفت امکانات رسانه‌ای کار تبلیغ آسان‌تر شده و به مردم بیشتر و دقیق‌تر اطلاعات ارسال می‌شود.
    مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ارسال مولتی‌مدیای اقلام رسانه‌ای به مردم بیان کرد: با توجه به اینکه این کار به وسیله تشیع و اهل تسنن صورت می‌گیرد وسیله‌ای برای وحدت بین تشیع و اهل تسنن است.
    وی با اشاره به سبقه ارتباط شیعیان و اهل تسنن تصریح کرد: اینکه سنی و شیعه در تبلیغ اسلام با هم مشارکت می‌کنند وجه دیگر و فایده دیگر این جمع رسانه‌ای است؛ امروز هم از این فرصت استفاده کنیم تا وضعیت کنونی منطقه تشریح شود، امروز به حمدالله پیروزی مسلمین در منطقه ما از مسلمات تاریخ معاصر است و این پیروزی را که آزادی شرق موصول از دست عوامل تروریست داعش است، به برادران عراقی تبریک می‌گوییم.
    ولایتی با تاکید بر اینکه داعش جمع شده تا انتقام ساقط شدن صدام حسین بعثی را از مسلمانان بگیرند گفت: اتصال بین سوری‌ها و عراقی‌ها توطتئه آمریکایی‌ها را خنثی کرد.
    وی با بیان اینکه امروز بزرگراه مقاومت از تهران آغاز شده و به موصل، دمشق و مدیترانه می‌رسد گفت: دشمنان با تمام تلاشی که داشتند موفق نشدند این بزرگراه و زنجیره را قطع کنند.
    مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها سر و صدا زیاد دارند و تبلیغ زیاد می‌کنند؛ ترامپ یک هوچی‌گر و تبلیغات‌چی است و در طول دوران زندگی خود از راه نامشروع به ثروت رسیده و فکر می‌کند از این طریق نیز می‌تواند با دنیا تعامل داشته باشد.
    وی اذعان کرد: ترامپ بداند که مردم حقیقی این منطقه چه سنی و چه شیعه زیر بار حکومت تضعیف شده آمریکا نخواهند رفت؛ امروز حضور ترامپ در آمریکا موجب انزوای سیاست آمریکایی شده و به تدریج انزوای سیاست‌های آمریکا چه در اروپا چه در شورای امنیت و جهان اسلام بیشتر خواهد شد.
    ولایتی با تاکید بر اینکه مسلمانان از تهدیدهای بدون پشتوانه آمریکایی‌ها هراس ندارند بیان کرد: همانطور که آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند در سوریه هم شکست خواهند خورد و هرچه فشار بیشتر شود مسلمانان بیشتر متحد می‌شوند و آینده از آن جهان اسلام در سایه وحدت امت و پرهیز از تفرقه است.
    وی با بیان اینکه مسلمانان هم استعداد ذاتی دارند و هم منابع و موقعیت لازم را دارند که با هم علیه آمریکا متحد باشند گفت: امروز زنجیره مقاومت که از تهران آغاز شده و به بغداد، موصل، دیرالزور، دمشق و قلمرو مدیترانه می‌رسد روز به روز قوی‌تر شده و همه این‌ زنجیره پشتیبان فلسطین خواهد بود و قطعا فلسطین پیروز خواهد شد و امیدواریم در روز پیروزی به امامت رهبری نماز وحدت بخوانیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟