قطعنامه نهضت اسلامی افغانستان در محکومیت اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 34144

بعد از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، مسلمانان در سرتاسر جهان این اقدام را محکوم کردند. ﻧﻬﻀﺖ اﺳﻼﻣﻲ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ نیز ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﮔﺴﺘﺎﺧﻲ اﺧﻴﺮﺗﺮاﻣﭗ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺳﺎﺕ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭﻗﺪﺱ ﺷﺮﻳﻒ قطعنامه ای صادر کرده است.

متن کامل قطع نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مامردم مسلمان افغانستان با تمسک به آیات قرآن کریم و سنت نبوی، با الهام از اصل اخوت اسلامی و حس انسان دوستی و با اتکا به آموزه های اسلامی مبنی بر فرضیت جهاد در برابر متجاوز ونیز با درک همه جانبه از اوضاع جاری درجهان اسلام ، منطقه وجهان ، حرکت اخیر آن موجود پلید، مبنی بر انتقال سفارت غاصبانه وغیر مشروعش به بیت المقدس شریف را تقبیح و به شدید ترین الفاظ محکوم نموده موارد آتی را به عنوان قطعنامه صادر می نماییم:

1-  این حرکت پدیده ای زیر نام ترامپ، حرکتی گستاخانه و ماجراجویانه برعلیه امت اسلامی و بی حرمتی به مقدسات اسلامی به شمار می رود.

2 –  این رفتار، هیچ نوع جنبه وتوجیه قانونی وحقوقی نداشته بلکه در جهت خلاف همه اسناد حقوقی بین المللی قرار داشته و هیچ گاهی از ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ حقوقی برخوردار نخواهد شد.

3-  این رفتار به جز تشدید خشونت، ترویج جنگ در کشور های اسلامی و نیز بی ثباتی در منطقه سوددیگری به بار نیاورده وما در عین حال حق دفاع مشروع از اراضی مقدس فلسطینی ﺭا برای ملت فلسطین  محفوظ میدانیم.

4-  همه حکام منطقه شرق میانه که در همسویی با استکبار جهانی امریکا قرار دارند، دراین جنایت هولناک شریک بوده و دراین خیانت تاریخی شامل اند. به خصوص سردمداران سعودی که هزینه این جنایت را از قبل پرداخته اند.

5-  برای همه امت اسلامی لازم است تا در برابر این عمل جنایت بار اعلام موضع نموده وبه هر نحو ممکن از ابراز نفرت وانزجار در برابر این عمل دریغ نورزند.

6-  برهمه اهل تجارت جهان اسلامی شایسته است تا از هرنوع داد وستدی که امریکا ازمنافع آن مستفید شود، دوری نمایند.

7-  دولت جمهوری اسلامی افغانستان بایستی در این باب اعلان موضع روشن نموده و موقف متناسب به شان قدس شریف گرفته وشعورﺟﻤﻌﻲ مردم افغانستان را رعایت نموده و بر مبنای واقعیت ابراز نظر نمایند.

در فرجام همه ما این قطعنامه را به تصویب رسانده و از همه ملل آزاده جهان تقاضا داریم تا در برابر استکبار جهانی ایستادگی نمایند

ﻧﻬﻀﺖ اﺳﻼﻣﻲ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ

1396 /9/17 ﻛﺎﺑﻞ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟