فشار اقتصادی بر مردم همزمان با بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در ماه رمضان

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42522

افزایش قیمت مواد خوراکی در ماه رمضان که طبق معمول هر ساله در افغانستان رونما می گردد، باعث سخت تر شدن وضعیت زندگی مردم کم بضاعت شده است.

همه‌ساله با فرا‌رسیدن ماه رمضان، شکایت‌های مردم از افزایش قیمت مواد خوراکی نیز بیش‌تر می‌شود. امسال نیز تغییراتی در قیمت‌ها به وجود آمده است.

امسال در بازارهای کابل قیمت مواد خوراکی اساسی مانند برنج، روغن، آرد، و سایر مواد خوراکی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از فروشنذگان دلیل این افزایش قیمت مواد خوراکی را بالارفتن ارزش دالر می دانند.

همین موضوع باعث شده است تا مردم در روزهای ماه رمضان با مشکلات زیادی روبرو شوند. این مشکلات در بین قشر آسیب پذیر جامعه به شدت آشکار است.

فقر و نداری مردم از یک طرف، فشارهای سیاسی و پیچیده از سوی دیگر و بیکاری و نبود پول در اختیار مردم همه دست به‌دست هم داده‌اند تا مردم را اذیت کنند.

عدم توجه دولت به قیمت ها و بالارفتن ارزش دالر دست در دست هم داده تا قدرت خرید مردم در ماه رمضان به پایین ترین حد برسد.

برای بسیاری از دکان‌داران و عمده‌فروشان، ماه رمضان ماه پربرکتی است. کار‌و‌بار‌شان بیش‌تر از هر وقت دیگر‌ رونق می‌یابد. قیمت‌ها را چند‌برابر افزایش می‌دهند. بعدِ رمضان عید است و خرید عیدانه، باز هم این مردم فقیر است که زیر بار مصارف لگد‌مال می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟