فرمانده پولیسی که قبلا به پروسه صلح پیوسته بود، با تعداد از سربازانش دوباره به طالبان ملحق شد

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16574

یک فرمانده پولیس محلی که قبلا به پروسه صلح پیوسته بود به همراه تعداد دیگری از سربازانش زیر دستش به گروه طالبان در ولایت شمالی جوزجان ملحق شده است.

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت جوزجان می گوید؛ در سال جاری ملا طاهر به پروسه صلح پیوسته بود و رهبری ولایت این تصمیم را گرفتند تا یکی از پوسته ها را برای تأمین امنیت، به وی واگذار کنند، به تعدا ۱۵ تن از نیروهای زیر دست خود را با چند تن از نیروهای سرحدی بگونه اجبار با خود برده و با طالبان یکجا شده‌است.”

خاشی می‌گوید، ملا طاهر پیش از این نیز در صفوف طالبان فعالیت می‌کرد و در ماه جوزای سال روان به پروسه صلح پیوسته بود.

اما طالبان اعلام کرده است که یک فرمانده با ۲۴ پولیس محلی و ۶ پولیس سرحدی در ولایت جوزجان در شمال کشور به طالبان تسلیم شده‌ است.

فرمانده نیروهای پولیس محلی همراه با 24 نفر از سربازانش در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان در شمال افغانستان به طالبان پیوست.

گفته می‌شود که فرمانده ملا طاهر که در روستای شیرخیل مرکز این ولایت با 24 سرباز پولیس محلی و 6 سرباز پولیس مرزی به طالبان پیوسته است.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای با تائید این خبر اعلام کردند که این فرمانده همراه با سربازانش یک خودروی زرهی، 8 موتورسیکلت، یک خمپاره انداز، یک راکت 82 ملی متری، یک ضد هوایی به همراه یک موتر مهمات را به این گروه تحویل داده است.

پیش از این نیز برخی افراد پولیس، پاسگاه‌های امنیتی را حتی بدون درگیری به طالبان واگذار کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟