فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه: داعش در حال عقب نشینی از سوریه است

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24945

‘استفان دی میستورا’ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: داعش در نتیجه فشارها در حال عقب نشینی از سوریه است.

استفان دی میستورا همچنین در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه گفت: تلاش های جدی برای توافق بر سر مناطق کاهش تنش در سوریه وجود دارد.

وی افزود: در نشست آینده‌ در شهر آستانه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که در نشست سران کشورهای عضو گروه 20 درخصوص بحران سوریه رایزنی خواهیم کرد.

وی گفت: بهبود شرایط امنیتی در سوریه باعث تسهیل در ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق مختلف سوریه نشده است.

پیش تر میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور درخصوص امضای اسناد ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه در دور جدید مذاکرات سوری – سوری در آستانه پایتخت قزاقستان ابراز امیدواری کرده بود.

تاکنون چهار دور نشست سوری – سوری آستانه در زمستان سال 95 و بهار 96 با حضور هیات های دولت سوریه، معارضان مسلح پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر و کشورهای ایران، ‌روسیه و ترکیه به عنوان تضمین کنندگان صلح برگزار شده است.

نتیجه اصلی مذاکرات دور چهارم امضای تفاهم نامه برای استقرار ثبات در مناطق امنیتی و کاهش تنش بود.

ایران، روسیه و ترکیه 14 ثور و در چهارمین دور از این مذاکرات، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن را در سوریه امضا کردند که دربرگیرنده مناطقی در ولایت های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش زودهنگام خشونت ها است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟