فرار صدها داعشی با خانواده هایشان از سوریه با هماهنگی شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33265

گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهند نزدیک به ۲۵۰ نفر از اعضای نظامی گروه تروریستی داعش به همراه سه هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای خانواده‌هاشان، با هماهنگی کامل نیروهای شبه نظامی مورد حمایت آمریکا در زمان حمله به رقه، پایتخت داعش، از این شهر گریخته‌اند.

گفته شده این ۲۵۰ نفر بیشتر از اعضای خارجی داعش بوده و همراه خود اسلحه و مهمات نیز خارج کرده‌اند.

حال پس از افشای این خبر، نگرانی‌ها از پخش شدن این افراد در سوریه و عراق یا بازگشتشان به کشورهای اصلی خود در اروپا به شدت افزایش یافته است.

پیش از این گفته شده بود تنها اعضای غیرنظامی از جمله خانواده‌های افراد عضو داعش اجازه خروج از رقه را کسب کرده بودند.

این در حالی است که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا پیش از حمله به رقه اعلام کرده بودند بنا به تمایل دولت آمریکا به هیچ جنگجوی خارجی عضو داعش اجازه خروج از شهر را نخواهند داد و این افراد یا باید تسلیم شوند یا کشته خواهند شد.

تصاویر منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهند این جنگجویان به طور کاملا مسلح و سوار بر موترها و کامیون‌های متعلق به داعش، به راحتی از رقه خارج شده‌اند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که توافق بر سر خروج این افراد به منظور پاکسازی هر چه زودتر رقه از حضور افراد داعش صورت گرفته است.

همچنین به گفته شاهدان عینی کاروان سر تا پا نظامی و مسلح حامی این افراد توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در هنگام خروج از رقه مورد حمایت هوایی قرار گرفته‌ است.

در مقابل اما نیروهای ائتلاف گفته‌اند هیچ یک از اعضا خارجی داعش در این کاروان حضور نداشته و تنها چهار نفر که به صورت مخفیانه سوار موترها شده بودند، دستگیر شده‌اند.

گفته شده این افراد که عمدتا فرانسوی و انگلیسی زبان بوده‌اند پس از خروج از رقه با کمک قاچاقچیان انسان از سوریه خارج شده و به ترکیه رفته‌اند.

شهر رقه پایتخت داعش پس از ماه‌ها درگیری سرانجام ماه گذشته توسط شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و همچنین کردهای تحت حمایت آمریکا از تصرف این گروه تروریستی خارج شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟