غنی وضعیت افغانستان را نسبت به وضع فلسطین مرگبار خواند

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 42330

رییس‌جمهوری غنی ، شام جمعه در نشست ویژه سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه اشتراک کرده و وضعیت افغانستان را نسبت به فلسطین مرگبار خواند.

بربنیاد خبرنامه کاخ ریاست جمهوری، مقام نخست کشور در این نشست گفت: (در جریان هفته گذشته، افغان‌های زیادی نسبت به فلسطینی‌ها جان‌های شان‌را از دست داده‌اند. اما، من خود را مکلف دانستم تا در این نشست فوق‌العاده برای اظهار همدردی و همدلی هموطنانم با مردم فلسطین، اشتراک کنم.)

در این نشست که در شهر استانبول ترکیه با حضورسران کشورهای عضو سازمان مذکور برگزار شده ‌بود، رییس جمهورغنی افزود که به منظور رسیدگی به مسأله فلسطین و جستجوی راه‌های حل پایدار به منازعه بین اسرائیل و اعراب، باید کوشش‌های دوام‌دار و صورت گیرد و افزود که “بی‌عدالتی” که بر مردم فلسطین تحمیل می‌گردد تکرار خشونت و تبعیضی است که علیه یهودیان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپای شرقی و غربی صورت گرفته است.

رییس جمهور کشور بر ایجاد چارچوب جهت دستیابی به ثبات سیاسی، ایجاد یک مکانیزم همکاری دولت با دولت میان کشورهای همسایه‌ای که در آنها انگیزه شامل‌شدن در جنگ‌های نیابتی و ایجاد قلمروهای نفوذ عوامل جنگ و منازعه وجوددارد، تأکید کرد.

پس از آنکه با روی کار آمدن دونالد ترامپ در رهبری امریکا، سفارت این کشور به بیت المقدس انتقال یافت،همزمان هزاران فلسطینی در پیوند به این تصمیم اعتراض کردند و در نتیجه خشونت میان معترضان و سرباران اسراییلی، بیش از پنجاه فلسطینی شهید شدند و بیش از هزار تن دیگر زخم برداشتند.

همزمان با این خشونت ها، در افغانستان نیز حمله های تهاجمی گروه طالبان مسلح و داعش بر غیرنظامیان جان ده ها تن را گرفته و شماری دیگر را زخمی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟