غنی در دیدار با مشاور امنیت ملی روسیه بر مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرد

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 32760

در دیدار اشرف غنی رئیس جمهور با نیکولای پتروشف مشاور امنیت ملی روسیه دو کشور بر مبارزه مشترک با تروریسم و همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

ارگ در خبرنامه‌ای گفته است، آقای پتروشف با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور دیدار کرده و دو جانب روی تقویت بیشتر روابط افغانستان و روسیه، تهدید تروریسم و مبارزه با آن، همکاری‌های منطقه ای، اقتصادی، ترانزیتی صحبت کرده اند.

آقای غنی، با اشاره به گستردگی تهدید تروریسم گفته است که در قبال مبارزۀ مشترک و جدی با آن، به استراتیژی واحد و بدون تفکیک نیاز است.

رئیس جمهور گفته است “شریک ساختن تجارب و معلومات روسیه در راستای مبارزه با تروریسم به خصوص مبارزه با گروه‌های که افغانستان و منطقه را تهدید می‌کنند، ارزشمند است”.

مشاور امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار گفته است که کشورش برای ثبات در افغانستان؛ آماده است که در راستای مبارزه با تروریسم هرگونه همکاری کند و برعلاوۀ آن خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی – که به باور وی به تأمین امنیت مؤثر می‌باشد – با افغانستان است.

این آمادگی روسیه در راستای مبارزۀ مشترک با تروریسم، در حالی اعلام می‌شود که اخیراً رئیس جمهور غنی، در سخنرانی‌اش در ولایت پکتیا، به نحوی این کشور را به حمایت از طالبان متهم کرد که واکنش تند سفارت روسیه در کابل را در پی داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟