غنی در اجلاس شانگهای بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24173

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید، با توجه به تهدیدهای تروریسم منطقه‌یی و فرامنطقه‌ای، لازم است تا سران سازمان همکاری‌های شانگهای روی مباررزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر کار نمایند.

اشرف غنی که در هفدمین نشست سازمان همکاری‌های شانگهای سخن می‌زد گفت که افغانستان در حال حاضر با بیست گروۀ تروریستی بین‌المللی می‌جنگد و افزود که من در این جلسه‌ آمده‌ام تا به همین‌ دلیل، افزایش همکاری‌ها را در راستای مبارزه با تروریسم، اعلام نمایم.

رییس جمهور افزود ما قربانی تروریسم هستیم و انتظار داریم تا یک اقدام مشترک واساسی از سوی کشورهای منطقه علیه این پدیده شکل بگیرد.

آقای غنی در ادامه گفت که تهدیدهای تروریسم منطقه‌یی و سازمان‌های تروریستی فرامنطقه‌یی مانع اساسی در مقابل رسیدن به آروزهای تمامی مردمان منطقه‌ به ویژه افغانستان محسوب می‌شود.

وی به سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های خاطر نشان ساخت که دولت افغانستان انتظار دارد تا سازمان شانگ‌های روی استراتیژی مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر کار نماید و نیز گفتمان منطقه‌یی را برای مهار و سرکوب گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی شکل گیرد.

او گفت که صلح و ثبات نیاز اساسی منطقه به شمار می‌رود و ضرورت است تا برای تامین این خواست‌ها، هم‌کاری‌های منطقه‌ای تقویت یابد.

وی به سران عضو سازمان هم‌کاری‌های شانگهای همچنان خاطر نشان ساخت که افغانستان در امر مبارزه با تروریسم و تداوم و تحکیم ثبات در منطقه تمرکزی جدی دارد.

وی در جریان سخنانش از مقام‌های پاکستان در این اجلاس خواست تا در راستای وصل شدن آسیای مرکزی به آسیایی جنوبی نقش خود را به شکل موثر ایفا کند.

گفته‌ می‌شود که رییس جمهور کشور در حاشیه نشست هفدمین اجلاس سازمان هم‌کاری‌های شانگهای با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز روی به‌‍تر شدن روابط بین کابل و اسلام‌آباد نیز صحبت کرده‌است.

از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در این اجلاس گفته‌است راه بوجودآمدن صلح در منطقه جنگ نه بلکه مذاکره می‌باشد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟