غنی: اکنون زمان ملوک الطوایفی خلاص شده و رئیس جمهور با رای مردم تعیین می شود

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35254

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن گفت اکنون زمان ملوک الطوایفی به پایان رسیده است و مردم برای هرکس رای بدهد، وی رئیس جمهور می شود و هدف از رئیس جمهور شدن هم خدمتگذاری است.

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن گفت که ما چند روزی برای خدمتگذاری اینجا هستیم، زیرا اکنون وقت ملک الطوایفی نیست، مردم برای هرکس که رأی بدهند، رئیس جمهور می شود و هدف از رئیس جمهورشدن، این نیست که خانی کنید، بلکه هدف خدمت گذاری می باشد.

وی بدون این که اشاره‌ی به فرد یا گروه مشخص داشته باشد افزود« همه‌ی مردم ما یک نظام می‌خواهد که برقانون اساسی استوار بوده و در خدمت مردم باشد. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت افغانستان در راستای رسیدن به اهداف ملی گردد».

آقای غنی تاکید کرد که همه‌ی مردم افغانستان خواست‌های مشروع و قانونی دارند و باید همه به این باور رسیده باشند که«۴۰سال بحران در کشور بس است».

او بیان داشت که ملت افغانستان قربانی زیادی داده است و امیدوار است که نتیجه‌ی قربانی شان یک افغانستان« آباد، آزاد و سربلند» باشد.

آقای غنی کرسی ریاست‌جمهوری را کرسی خدمت به مردم خواند و گفت« هر کسی چند روز در مقام ریاست‌جمهوری می‌ماند و این میراثی نیست، این نتیجه رای مردم است، مردم تعین می‌کند که چه کسی رییس جمهور باشد.»

رییس‌جمهور در بخش دیگر از سخنانش در مورد سرمایه گذاری در کشور تاکید ورزید و گفت که حکومت افغانستان در یک سو اگر مشکلات دارد در سوی دیگر دست آوردهای زیادی نیز دارد.

رئیس جمهورغنی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به صنعت ذوب آهن در افغانستان گفت افغانستان با وجودی که ظرفیت بالای در تولید فولاد دارد؛ اما با آن هم سالانه سه هزار و ۵۰۰ تُن فولاد وارد می‌کند.

به گفته آقای غنی، افغانستان دو میلیارد تُن ذخیرۀ فولاد دارد.

در سراسر افغانستان به شمول فابریکۀ ذوب آهن خان استیل که امروز افتتاح شد، شش فابریکۀ تولید فولاد وجود دارد که در سال جاری مقدار تولیدات آنها به ۲۲۰ هزار تُن رسیده است.

معاون اتاق و تجارت صنایع افغانستان گفت که کیفیت تولیدات فابریکۀ خان استیل، در کشورهای ایران و پاکستان وجود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟