غنی: اصلاحات در ارگان های امنیتی بزودی بوجود می آید

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23762

پس از حملات خونین انتحاری در چند روز اخیر کابل، رئیس جمهور افغانستان ضمن تایید کاستی مسولان حکومتی گفته است که اصلاحات در ارگان های حکومتی به ویژه سکتور امنیتی باید به وجود آید.

اشرف غنی، رئیس جمهور با نشر اعلامیه ای گفته است “من مي پذيرم كه كاستی هايی در كار مسئولان وجود دارد. من قبول دارم كه بايد اصلاحاتي اساسي هم در دستگاه هاي امنيتي و هم در ديگر ادارات ما انجام شود، و این اصلاحات عنقریب عملی خواهد شد.”

آقای غنی همچنین گفته است آنعده از مسوولان که در انجام وظايف خود كوتاهی كرده اند، در هر سطحی كه قرار داشته باشند، برخورد قاطع صورت بگيرد.

رئیس جمهور، در این اعلامیه همچنین عاملان حملات اخیر در شهر کابل را “ترورست های وحشی” خطاب کرده و گفته است که آنان در تلاش ایجاد “تفرقه، بی اعتمادی و چند دستگی” میان مردم آن کشور اند.

آقای غنی گفته است که “آنان می خواهند تا فاصله ميان ملت و دولت، فاصله ميان يك قوم تا قوم ديگر، فاصله ميان بزرگان و جوانان، فاصله میان مرد و زن، فاصله ميان فعالان سياسی و بدنه اجتماعی و انواع شكاف هاي ديگر دهن باز كند، و جامعه ما را در خود فرو ببرد.”

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت جاری در کشور های لیبی، سومالیا، مالی، یمن و سوریه که با جنگ داخلی و شورشگری مواجه اند، گفته است که آنان تنها در پی كشتن مردم بي دفاع و بی گناه ما نيستند، بلكه هدف بزرگترشان برپا كردن آشوب و بلوای همگانی است،” بلوای که به گفتۀ آقای غنی در شماری از کشور های شرق میانه و افریقا جریان دارد.

اظهارات آقای غنی در حالی بیان شده است که قرار است حکومت افغانستان نشستی را تحت نام “پروسه کابل” به تاریخ ششم ماه جون میزبانی کند. انتظار می رود در آن نشست نمایندگان ۲۱ کشور و دو سازمان بین المللی اشتراک کنند.

اظهارات آقای غنی پس از حملات انتحاری حین مراسم جنازۀ محمد اسلم ایزدیار، پسر معاون اول مشرانو جرگۀ أفغانستان که در مظاهرۀ روز جمعه در کابل جان باخته بود، بیان شد.

پس از حملۀ چهار شنبه گذشته، صد ها معترض با راه اندازی مظاهره، خواهان استعفای رئیس جمهور و رئیس اجرائی حکومت افغانستان شدند، زیرا به گفتۀ معترضان، رهبران حکومت قادر به تامین امنیت شهروندان کشور نیستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟