غلبه قدرت اشرف غنی بر عبدالله/ نادر نادری بالاخره به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری انتخاب شد

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 19435

بعد از جنجال های فراوان بین اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله رئیس اجرایی برای انتصاب نادر نادری به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری، بعد از حدود هفت ماه؛ امروز آقای نادری به حیث رئیس این کمیسیون معرفی شد.

امروز (شنبه) احمد نادر نادری مشاور رییس جمهور در امور ارتباط عامه و استراتیژیک امروز رسما به عنوان رییس کمیسیون مستتقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گماشته شد.

آقای نادری حدود هفت ماه پیش طی فرمانی از سوی رییس جمهوری به عنوان رییس کمیسیون اصلاحات اداری معرفی شده بود اما به دلیل اختلاف ها با هفت ماه تاخیر ظهر امروز از سوی داکتر عبدالله عبدالله به حیث رییس این کمیسیون معرفی و به گونه رسمی کارش را آغاز کرد.

در فرمان رییس جمهور که هفت ماه پیش صادر شد آمده است که ” به منظور تنظیم و انسجام هرچه بهتر امور مربوط و استفاده از تجارب علمی اشخاص خبره، تقرر احمد نادر نادری به حیث عضو و رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و با حفظ مسوولیت های قبلی در بست خارج رتبه منظور است.”

نادری در مراسم معرفی اش گفت که تلاش می ورزد تا استقلالیت کمیسیون اصلاحات اداری را حفظ کند و با جدیت با درنظر داشت اصل شایسته سالاری، زمینه ی آوردن اصلاحات در اداره های ملکی افغانستان را فراهم کند.

نادری تحصیلات لیسانسش را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل و تحصیلات عالی اش را در مقطع ماستری در رشته روابط بین الملل در دانشگاه جورج واشنگتن به اتمام رسانده است.

آقای نادری تا کنون در پست های مختلف در اداره های ملی و بین المللی از جمله عضو شورای آجندای جهانی برای دولت های شکننده در مجمع اقتصادی جهان، مشاور دولت انتقالی لیبیا، رییس هیات مشورتی بین المللی برای حاکمیت قانون برای لیبیا، رییس نهاد تحقیق و ارزیابی افغانستان و اخیرا به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک کار کرده است.

آقای عبدالله که روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسد، سال جاری در مراسم گرامیداشت از روز جوانان، در رابطه با تقرر نادر نادری به‌عنوان رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری ابراز مخالفت کرده گفته بود با وی که از آرای «میلیون‌ها» شهروند نمایندگی می‌کند در زمینه تقرر افراد جدید در پست‌های دولتی، هیچ مشوره‌ای صورت نمی‌گیرد.

عبدالله عبدالله می‌گوید که اشرف ‌غنی تحت نام اصلاحات، ریشه اصلاحات را در می‌آورد. وی از اشرف‌غنی خواست تا در تقرر افراد جدید در پست نهادهای دولتی، براساس موافقت‌نامه سیاسی عمل کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟