عملیات نظامی ارتش پاکستان در داخل خاک افغانستان

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18306

پس از هشدار های دیپلوماتیک و فرا دیپلوماتیک روز گذشته پاکستان به افغانستان و تاکید بر ضرورت مقابله این کشور با تروریست های جماعت الاحرار، نیروهای این کشور شب گذشته دست به انجام عملیات نظامی ضد تروریست ها در داخل خاک افغانستان زدند.

رسانه های پاکستان روز شنبه اعلام کردند در حمله شب گذشته نیروهای این کشور به خاک افغانستان در مناطق مرزی، تعدادی از مخفیگاه های تروریست ها و نیز اردوگاه آموزشی گروه تروریستی جماعت الاحرار منهدم شده است؛ گروه تروریستی که پاکستان مدعی است در تمام حملات تروریستی مرگبار روزهای اخیر در نقاط مختلف این کشور دست داشته است.

گزارش ها حاکی است در حمله شب گذشته نیروهای پاکستان، تعدادی از شبه نظامی و تروریست ها در خاک افغانستان کشته شده اند.

افغانستان هنوز واکنش به گزارش ها مبنی بر هدف قرار گرفتن بخشی هایی از خاک خود توسط نیروهای پاکستان، واکنش نشان نداده است.

ارتش پاکستان اعلام کرده که تنها طی 24 ساعت گذشته، بیش از یکصد تروریست را از پای درآورده است.

حملات شب گذشته ارتش پاکستان در داخل خاک افغانستان پس از آن انجام شد که ارتش پاکستان اعلام کرد به نیروهای مسلح و امنیتی این کشور دستور داده تا در سرتاسر مرز افغانستان در حال آماده باش قرار گیرند.

پاکستان همچنین روز پنجشنبه گذرگاه مرزی تورخم با افغانستان را مسدود کرد.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته و پس از جلسه ای مهم با مقامات دولتی، امنیتی و نظامی این کشور، دستور صریح برای برخورد با تروریست ها بدون محدودیت و بدون کوچک ترین ترحم نسبت به آنان صادر کرد.

پاکستان مدعی است بیشترین تعداد حملات تروریستی در این کشور توسط گروه هایی انجام می شود که مخفی گاه های امن در داخل خاک افغانستان دارند.

در شش روز اخیر، حدود 10 حمله یا انفجار تروریستی در مناطق مختلف پاکستان از جمله در شهر لاهور و در زیارتگاهی در جنوب ایالت سند انجام شد که بیش از یکصد کشته و صدها مجروح برجای گذاشت.

این در حالیست که وزارت خارجه روز گذشته ابرار حسین سفیر پاکستان را به دلیل راکت پراکنی به مناطقی از ولایت ننگرهار و بازداشت تعدادی از اتباع افغانستان از طرف پولیس پاکستان، به وزارت خارجه فرا خواند و مراتب اعتراض افغانستان را به وی ابلاغ کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟