عملیات ارتش علیه داعش در ننگرهار با کشته شدن 250 تروریست پایان یافت

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 19246

عملیات یک ماهۀ ارتش در ولسوالی های کوت و ده بالای ولایت ننگرهار با کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها پایان یافت.

مقامات افغان می گویند که در عملیات ارتش به حمایت هوایی نیروهای امریکایی، در مناطق شرقی هم مرز با پاکستان، حد اقل ۲۵۰ تروریست حامی گروه داعش کشته شدند.

مقامات ارتش افغانستان گفته اند که عملیات در ولسوالی های کوت و ده بالای ولایت ننگرهار انجام شده و افراد طرفدار داعش هم در همین دو ولسوالی نابود شده اند.

به گفتۀ مقامات، چندین ولسوالی ولایت ننگرهار اکنون از چنگ داعش آزاد شده است.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب با نشر خبرنامۀ گفته است که در جریان عملیات ضد دهشت افگنی تحت عنوان شاهین ۲۰، حد اقل ۲۶ گروگان از قید داعش آزاد شده و حدود ۱۵ نفر از داعشیان نیز توقیف شده اند.

نظامیان امریکایی گفته اند که حامیان داعش در بخش های جنوبی ولایت ننگرهار، فعال بوده و در برابر عملیات نیروهای افغان شکست های سنگینی را نیز متقبل شده اند.

گروه داعش، دو سال پیش عملیات خود را در مناطق مرزی افغانستان راه اندازی کرده و با جلب و جذب حد اقل ۳ هزار تروریست، در یازده ولسوالی ننگرهار فعالیت را آغاز کردند.

عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی در جریان دو سال گذشته باعث کشته شدن شمار زیاد از طرفداران داعش در افغانستان شده است.

جنرال چارلز کلیولند، سخنگوی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که “باور بر این است که اکنون کمتر از ۷۰۰ شورشی حامی داعش، در سه ولسوالی در بخش های جنوبی ولایت ننگرهار فعال باقی مانده است”.

نیروهای امریکایی به این باور اند که شورشیان داعش بیشتر در ننگرهار فعال اند، اما مقامات افغان از گسترش فعالیت های این گروه در دیگر ولایات به شمول ولایت زابل خبر داده اند.

مقامات و امریکایی، بار ها تأکید کرده اند که حامیان داعش بیشتر از پاکستان داخل خاک افغانستان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟