علما برای تبادل تجربه به کشورهای عربی فرستاده میشوند!

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 5790

به گزارش خبرگزاریاطلس به نقل از «خامه»، «فیض محمد عثمانی» وزیر حج و اوقاف روز سه‌شنبه(۵جوزا) در جریان ارائه برنامه ۱۰۰ روز نخست خود گفت: از این پس موضوعی را که باید امامان جمعه در مسجد در مورد آن صحبت کنند، از طریق پیام کوتاه تلفنی برای آنان فرستاده خواهد شد.

وزیر حج و اوقاف گفت: این وزارت در بخش‌های خدمت به علمای دینی، پروسه حج، ارشاد و ذهنیت‌سازی و اصلاحات در بخش اداری، برنامه ۱۰۰ روزه‌ خود را تهیه کرده‌ است.

عثمانی گفت: در این ۱۰۰ روز، ۷۰۰ پست جدید برای علما در نظر گرفته خواهد شد و همچنان بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ پست عالمان دینی که حق‌التبلیغ دریافت می‌کنند، به کارمندان این اداره تبدیل خواهند شد.

وی افزود: ۱۲۵هزار متر مربع فرش به مساجد و حسینیه‌های مرکز و ولایت‌ها فرستاده خواهد شد، زمینه انستیتو تربیت خطیبان در مورد مسائل تکنیکی و خدمات روز مساعد خواهد شد و ۳۰ نفر عالم دین هرماه به خاطر تبادل تجربه به کشورهای عربی فرستاده می‌شوند.

عثمانی گفت: در ۱۰۰ روز نخست کارخود روی شناسایی مسجدهای تخریب‌شده و زمینه‌سازی برای بازسازی‌ آنها، آموزش ۱۸۰۰ نفر از خطیبان و امامان مسجد در بخش‌های ویژه، آغاز کار احداث یک مسجد زنانه و مردانه در دانشگاه «شهید برهان‌الدین ربانی»، تکمیل ۳۰ مسجد در مرکز و ولایت‌ها نیز کار خواهد کرد.

عثمانی افزود: پس از این به خاطر انسجام سخنرانی‌ها عناوین خطبه‌های نمازهای جمعه از طریق پیام کوتاه تلفنی به امامان جمعه فرستاده می‌شود.

وزیر حج و اوقاف گفت: در بخش حج ۲۴هزار جلد گذرنامه الکترونیکی برای حاجیان تهیه خواهد شد و روی ایجاد امکانات در داخل کشور و شهر مکه در زمینه حمل‌ونقل، اسکان و دیگر بخش‌ها  کارهایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش از این انتقادهایی به خاطر فقدان شناخت کافی در برخی موارد از وزارت اوقاف صورت می‌گرفت و اکنون در برنامه ۱۰۰ روز و در چارچوب این روند روی هماهنگی و همکاری با بخش‌های عقیدتی و فرهنگی ارگان‌های امنیتی کار خواهد شد.

به گفته وی در این ۱۰۰ روز در بخش کامپیوتری‌ ساختن «سیستم فایلنگ» وزارت، ارتقای ظرفیت کارمندان با درنظرداشتن رعایت جنسیت و زمینه‌سازی برای دانش‌یابی کارمندان زن و همچنین بازرسی از امور مالی و اداری ادارات حج و اوقاف ولایت‌های نورستان، غزنی، زابل، فراه، نیمروز، هرات، بادغیس و غور نیز کار خواهد شد..

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟