علمای شیعه و سنی: اعتقاد مسلمانان وابسته به قدس است

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 34493

علمای اهل سنت و شیعه افغانستان در نشست مشترکی در کابل اعلام کردند که بیت المقدس تنها یک قطعه از سرزمین ملت فلسطین نیست بلکه آن اعتقاد و ایمان همه مسلمانان است و هیچ مسلمانی هرگز از باور و عقاید خود گذشت نمی کند و آنها در برابر اقدام آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

مولوی نقیب الله به عنوان یکی از علمای برجسته افغانستان در نشست خبری مجمع علمای شیعه و سنی این کشور گفت که رئیس جمهوری افغانستان در برابر تصمیم ترامپ برای قدس موضع در خور شأن ملت مسلمان این کشور اتخاذ و از ایمان و باور مردم به صورت درست نمایندگی کرد.

محمد آصف مصباح رئیس اتحادیه مساجد افغانستان نیز در این نشست تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت کشورش به شهر قدس آن را حرکت تحریک آمیز یک سویه ای دانست که به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

مصباح تأکید کرد که آمریکا نباید با مسائل حقوق بشری و اعتقادات دینی مردم برخورد دوگانه کند زیرا مردم فلسطین نیز انسان هستند که باید به حقوق آنها و باور دینی آنها احترام گذاشته شود.

وی گفت که موضوع فلسطین و بیت المقدس موضوع جهان اسلام است و سطحی نگری به این موضوع باعث بی ثباتی جهان خواهد شد و از طرف دیگر فرصت را برای ظهور گروه های تندروی دیگر آماده می سازد.

مصباح افزود که آمریکا باید راه حلی را در نظر می گرفت که همه طرف های درگیری و مدعی بیت المقدس به آن احترام می گذاشتند و راه حل دائمی را در این باره جستجو می کرد.

علمای افغانستان حاضر در این نشست از تمام علمای کشور خواستند که در نمازهای جمعه و روزانه موضوع قدس را فراموش نکنند و از آن به عنوان عقیده مسلمانان یاد و دفاع کنند و انزجار خود را از اقدام رئیس جمهور آمریکا بیان کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟