عطا محمد نور به انجنیر داوود اجازه داده به عنوان یک غیر نظامی وارد بلخ شود

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35655

یک مقام ارشد حکومتی گفته است که عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت به انجنیر داوود اجازه داده است که به عنوان یک غیر نظامی وارد ولایت بلخ شده و بعد از اشتراک در مراسم تشیع جنازه پدرش دوباره این ولایت را ترک کند.

تلویزیون میترا گزارش داده است که یک مقام ارشد حکومتی به نمایندگی از ارگ از عطا محمد نور، والی بلخ خواسته است تا به انجنیر داوود، والی پیشنهادی ارگ اجازه ورود به مزارشریف را به هدف شرکت در مراسم جنازه پدرش بدهد.

این منبع گفته است؛ آقای نور با این موضوع موافقت کرده و گفته است آقای داوود به عنوان یک غیرنظامی می‌تواند وارد شهر شده و پس از ختم مراسم بلخ را ترک بگوید.

جنجال ها بین عطا محمد نور و سران حکومت وحدت ملی زمانی به اوج خود رسید که مقامات در ارگ ریاست جمهور ی اعلام کردند که اشرف غنی با استعفای آقای نور موافقت کرده است.

بعد از این اقدام عطا محمد نور اعلام کرد که از مقام ولایت بلخ کنار نمی رود. وی گفته است که استعفای وی مربوط به گذشته می شود.

آقای نور در روزهای گذشته بارها اعلام کرده است که تنها در صورتی از مقام ولایت بلخ کنار خواهد رفت که حکومت خواسته های حزب جمعیت را بپذیرد.

عطا محمد نور روز یکشنبه در جمع هوادارانش با اشاره به گسترش روز افزون جنگ در کشور گفته است که همه روزه ده‌ها فرزند این وطن به کام مرگ می افتد و امن‌ترین ولایت افغانستان در حال نا امن شدن است.

والی بلخ همچنان به اظهارات اخیر مسوولان اداره ارگان‌های محلی واکنش نشان داد و گفت که ماموران این اداره نباید در مسایل بزرگ سیاسی مداخله کنند.

سخنگوی اداره ارگان‌های محلی پیش از این، آقای نور را والی مستعفی ولایت بلخ خوانده گفته بود که امضا وی در ادارات حکومتی اعتبار نداشته و در صورت وجود امضای آقای نور در درخواست نامه‌های اجرای معاشات کارمندان ولایت بلخ، معاشات آنان اجرا نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟