عطامحمد نور: در برابر ظلم و استبداد خاموش نمی نشینیم

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 27864

عطا محمد نور والی در مراسمی در مزار شریف با انتقاد از حکومت وحدت ملی گفته است در برابر خودسری های حکومت ایستادگی می کند و در مقابل ظلم و استبداد خاموش نخواهد نشست.

والی بلخ که در مراسم افتتاح یک مسحد در شهر مزار شریف سخن میگفت مدعی شد که عده در داخل حکومت برای مبارزه با ارزش های دیتی تلاش می کنند.

وی وضعیت کنونی حکومت را عیر قابل قبول دانسته و گفت که همه تلاشهای حکومت بر حمایت از یک قشر خاص متمرکز است و این نوع عملکرد یا عدالت اجتماعی مختلف است.

عطا محمد نور مشارکت سیاسی احزاب و اقوام مخنلف در کشور را بسیار پایین دانست و گفت که با این مشارکت پایین حکومت دارای کمترین مزیان مشروعیت است.

وی برخی از عملکردهای ردیس جمهور را خودسرانه دانست و تاکید کرد که وی مطابق تعهدات خود در تشکیل حکومت وحدت ملی عمل نکرده است.

والی بلخ از طرفداران خود خواست تا در برابر زیاده خواهی خای برخی خلقات اطراف رییس جمهور ایستادگی کنند.

عطا محمد نور پس از اتکه با داکتر عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی دچار اختلاف شد انگشت اتهام را به سوی شخص رئیس جمهور دراز کرده و رئیس جمهور را به زیاده خواهی و رئیس اجراییه را به ضعف در تامین خواست های طرفدارانش متهم می کند.

 

پس از شکل‌گیری “ائتلاف ملی برای نجات افغانستان” در ترکیه از سوی عطا محمد نور والی بلخ، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه، روابط ارگ با این سه رهبر حزب، به حالت عادی برنگشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟