عجیب ترین و جالب ترین جملات قبل از اعدام!

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 57481

سم اَدا کردن «آخرین جمله» از سوی محکومین به اعدام آن هم لحظاتی قبل ازاجرای حکم را بارها در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف دیده‌ایم. جالب است بدانید این رسم چیزی بیش از یک موقعیت دراماتیک در فیلم‌ها و نمایش‌هاست و هنوز و همچنان در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود. اینجا می‌خواهیم تعدادی از جالب ترین جملات اَدا شده از سوی محکومین را که در تاریخ ثبت و ضبط شده است با شما مرور کنیم.

اینجا می‌خواهیم تعدادی از جالب ترین جملات اَدا شده از سوی محکومین را که در تاریخ ثبت و ضبط شده است با شما مرور کنیم.

مایکل نِی Michael Ney

این جناب مایکل نی یکی از محبوب‌ترین ژنرال‌های ارتش ناپلئون امپراتور فرانسه بود. او بعد از شکست در جنگ واترلو به جرم خیانت دستگیر و به اعدام محکوم شد. در روز اعدام او را برای اجرای مراسم تیرباران به چوبه‌ای بستند. وقتی از مایکل نی خواستند آخرین جمله و درخواست خود را بگوید، او با کمال شجاعت خواست فرماندهی جوخه آتش را خود برعهده بگیرد. آخرین جملات او چنین بود: «جوخــــــه، آمـــــاده… آتش!»  

ماری آنتوانت Marie Antoinette

در خصوص ماری آنتوانت ملکه فرانسه که توسط انقلابیون اعدام شد، داستانی وجود دارد به این مضمون که وقتی بر سریر قدرت بود و به او گفتند مردم گرسنه هستند و نان ندارند بخورند، پاسخ داده بود: «خب، کیک بخورند!» می‌دانید آخرین جمله او پیش از مرگ چه بود؟ «معذرت می‌خواهم آقا. نمی‌خواستم پای شما را لگد کنم.» فکر می‌کنید آنتوانت این جمله را خطاب به چه کسی گفته بود؟ بله درست حدس زدید: جلادش!

جیمز فرنچ James French

جناب جیمز فرنچ که به جرم قتل توسط دادگاه اوکلاهما به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم شده بود را شاید بتوان بامزه‌ترین اعدامی این ایالت به شمار آورد. ظاهرا وقتی او را برای اعدام به صندلی الکتریکی می‌بستند، گفته بود: « فردا روزنامه‌ها چه تیتر می‌زنند؟ French Fries» محض توضیح بامزه‌بازی آقای فرنچ که در این جمله با نام‌خانوادگی خود شوخی کرده بود، باید بگوییم در فرهنگ آمریکایی به سیب‌زمینی سرخ‌کرده French Fries می‌گویند.

گری گیلمور Gary Gilmore

اگر قرار باشد بین اعدام با طناب دار و تیرباران یکی را برگزینید، انتخاب شما چیست؟ خب، آقای گری گیلمور که دو نفر را ‌سال١٩٧٦ در ایالت یوتا کشته بود، تیرباران را انتخاب کرد. وقتی می‌خواستند مراسم را اجرا کنند، خطاب به جوخه اعدام گفته بود: Let’s Do it (برو که رفتیم). بسیاری عقیده دارند شعار تبلیغاتی برند معروف نایکی یعنی Just Do it ازجمله آخر گری گیلمور الهام گرفته شده است.

کارل پانزرام Carl Panzram


به نوشته انصار،محکوم مورد نظر ما یعنی کارل پانزرام در زمان اعدام، پرونده‌اش از قتل و تجاوز و آدم‌ربایی سیاه مثل قیر بود. می‌دانید این جناب پانزرام هنگام مراسم اعدام با طناب دار به جلادش چه گفته بود؟ «دِ بجنب دیگه تنِ لش شب شد. من بودم به ‌جای این ‌همه فِس‌فِس کردن تا الان ۱٢-۱٠ نفر رو دار زده بودم.» شاید باور نکنید اما پانزرام تهدید کرده بود هر که برای اعدام نشدنش پادرمیانی کند را بعدا خواهد کشت!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟