عبدالله: کشور با بحران امنیتی، سیاسی و مشکل بیکاری روبرو است

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37200

داکتر عبدالله رئیس اجرایی در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری گفت که در حال حاضر کشور در وضعیت حساسی قرار دارد. افغانستان با بحران سیاسی، امنیتی، مشکل بیکاری و فقر درگیر است.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت از 26 دلو، سالروز خروج قشون سرخ از افغانستان گفت که سیاست‌مداران کشور باید از تاریخ گذشتۀ افغانستان درس بگیرند تا محکوم به تکرار تاریخ نشوند.

وی در این مراسم گفت که امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد. ما در منطقۀ سبز در امن نیستیم. کشور با بحران سیاسی، بحران امنیتی، مشکل بیکاری، فقر و دها چالش دیگر روبرو است.

آقای عبدالله گفت که در این وضعیت حساس یک حرف ناسنجیده، یک اقدام ناسنجیده و خلاف میل مردم می‌تواند چالش بزرگ دیگری خلق کند. ما نباید تلاش کنیم که از بحران به طرف بحران برویم. اگر کسی یا کسانی فکر کرده‌اند با خلق بحران دیگر می‌توانیم بر کاستی‌‌های مان سرپوش بگذاریم؛ اشتباه بزرگ است.

رییس اجرایی یادآور شد که ما باید کاری کنیم که در آن خیر مردم باشد و باید تصمیم بگیریم که مردم را یکپارچه کند نه اینکه میان آنان نفاق و تفرقه بی‌اندازد.

رییس اجراییه به گونۀ روشن گفت که قدرت چند روزه نباید ما را بفریبد. مردم و خواسته‌های بر حق‌شان هدف است نه وسیله؛ بازی‌کردن با ارادۀ مردم و نادیده گرفتن خواسته‌های مشروع شان، به صلاح کشور نیست. اگر فکر کنیم با چند روز بودن در قدرت می‌توانیم خلاف میل مردم کاری کنیم، اشتباه است. حامد کرزی رییس‌جمهور سابق چهارده سال حاکمیت کرد، اما امروز دیگر در ارگ نیست.

این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می شود که گفته می شود، در پی گزارش هایی مبنی بر درخواست اشرف غنی رئیس جمهور برای توزیع شناسنامه های برقی، وی گفته است باید به خواست مردم احترام گذاشت و این پروسه به تعویق افتد.

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده است که روند توزیع تذکره های برقی به زودی آغاز می شود، اما ریاست اجرایی با نشر یک اعلامیه خواهان تاخیر توزیع تذکره های برقی شده است.

ریاست اجرائی گفته است که برای توزیع تذکره‌های الکترونیک باید اجماع ملی و توافق همگانی وجود داشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟