عبدالله: هنوز جواب قناعت بخشی از سوی طالبان دریافت نکردیم

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38116

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که جواب قناعت بخشی از سوی طالبان به دست نیاورده است. این اظهارات رئیس اجرایی بعد از آن مطرح می شود که رئیس جمهور غنی در کنفرانس پروسه کابل، از طالبان خواست به روند صلح بپیوندد.

آقای عبدالله امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که پیام صلح حکومت افغانستان، مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفته است، اما هنوز جواب قناعت بخشی از سوی طالبان دریافت نکرده است.

آقای عبدالله گفت که پیام صلح حکومت افغانستان که در نشست دوم پروسۀ کابل اعلام شد، مورد استقبال بین‌المللی قرار گرفت و این پیام صلح، تعهد همیشگی حکومت این کشور را نشان می‌دهد.

اما آقای عبدالله افزود تا اکنون پاسخی را که از جانب گروه طالبان توقع داشتند به دست نیاورده اند.

رئیس اجرایی افغانستان گفت، آنانی که پیام صلح را رد می‌کنند و مرتکب جنایت می‌شوند، نام‌های شان در صفحۀ تاریک تاریخ افغانستان جا خواهد داشت.

طالبان بعد از طرح صلح افغانستان در پروسه کابل، آن را یک توطئه خواند و گفته است از جنگ دست نمی کشد و به ادامه مبارزه خود ادامه می دهد. آنان حکومت افغانستان را دست نشانده می دانند و بر ادامه جنگ تاکید می کنند.

این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می شود که فصل جنگ هنوز در افغانستان شروع نشده است، اما طالبان حملات خود را به شدت افزایش داده است و شب گذشته یک ولسوالی را در ولایت فراه تصرف کرده بود که بعد از چند ساعت این ولسوالی دوباره در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟