عبدالله: در چهل سال گذشته مداخلات بیرونی درد و رنج فراوانی بر مردم ما تحمیل کرده است

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 48150

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در اجلاس صلح نلسون ماندلا گفت که در چهل سال گذشته مداخلات بیرونی باعث، درگیری های زیادی در کشور ما شده، که این باعث درد و رنج فراوانی بر مردم ما شده است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی روز گذشته (دوشنبه) در نشست صلح نلسون ماندلا در حاشیه ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

عبدالله گفت که در چهل سال گذشته شاهد درگیری، مداخلات بیرونی و رنج فراوانی بوده که به رغم اراده و خواست ما از بیرون بر مردم ما تحمیل گردیده است.

اکثریت مطلق قضایا و موضوعاتی که در این اجلاس به بحث گرفته می‌شود و مورد توجه شما قرار دارد افغانستان و سه نسل این کشور شاهد آن بوده و از این معضلات رنج می‌برند.

رئیس اجرایی گفت که تجدید تعهد ما نیازمند اقدامات عملی فرارتر از وعده‌های میان تهی است. ما باید این تعهدات را به تعامل‌های معطوف به نتایج، گفتگوها، مذاکرات، استراتیژی، تغییر سیاست‌ها و اصلاحاتی مبدل نماییم که به نتایج دوامدار و راه‌حل‌های معقول منتهی گردد. این راهی است که ما در سالهای گذشته در افغانستان دنبال کرده‌ایم. ما از تصمیم و اراده نیروهای مسلح خود در جنگ با دهشت‌افگنی و همچنان کمک‌های سخاوتمندانه دوستان بین‌المللی خود که در دفاع از ارزش‌ها و اهداف مشترک در کنار ما ایستاده‌اند تشکر و قدردانی می‌نماییم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟