عبدالله: به هیچ وجه نباید مانع روند انتخابات شد

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 47821

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به درخواست ائتلاف بزرگ ملی افغانستان می گوید که به هیچ دلیلی نباید مانع روند انتخابات شد، اما بایومتریک شدن رای دهندگان خواست معقولی است که کمیسیون باید به آن توجه کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز (سه شنبه) در مراسم رونمایی آثار برهان الدین ربانی گفت که احزاب و جریان های سیاسی نباید مانع از روند انتخابات شوند.

رییس اجرایی با اشاره به بستن دروازه‌های کمیسیون انتخابات در شماری از ولایت‌های کشور گفت: انتخابات تنها راه ممکن برای تعیین سرنوشت مردم از طریق خودشان است. به هیچ دلیلی نباید مانع روند انتخابات شد و آن را اخلال کرد.

عبدالله گفت که بایومتریک‌شدن رای دهندگان خواست معقول مردم و احزاب است و کمیسیون در این باره توجه کند.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که متشکل از چندین حزب و جریان سیاسی است، خواستار تغییر نظام انتخاباتی، بایومتریک رای‎دهندگان و اعطای اجازه نظارت به احزاب سیاسی از تمام مراحل پروسه انتخابات می‎باشد.

حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات گفته‎اند که زمان برای رسیدگی به این خواسته‎ها از دست رفته است.

رییس اجرایی اضافه کرد که صبح امروز نوشته‌ای را در یکی از رسانه‌ها خواندم. در این نوشته برای من از پیش جای تعیین کرده‌اند. آزادی بیان است و من به آن احترام دارم؛ اما تصمیمی که می‌گیرم در مشوره با مردم و تصمیم درست خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟