عبدالله: بعد از این با چهره واقعی من آشنا می شوید!

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14909

داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، در سخنرانی اش در میان جمعی از حامیانش در قصر سپیدار گفت که پس از این با چهره واقعی من آشنا می‌شوید و دیگر از حق مردم گذشت نمی‌کنم.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی در حالی که در جمعی از حامیان دوران انتخاباتی خود در قصر سپیدار سخنرانی می‌کرد از آغاز مرحله‌ای تازه در اجرای توافقنامه حکومت وحدت ملی خبر داد.

رئیس اجرایی افغانستان در این نشست برای اجرای کامل تفاهمنامه حکومت وحدت ملی تجدید میثاق کرد و گفت: “حرف ما حرف تهدید نیست، حرف سرنگونی نظام نیست، بلکه حرف ما خواستن حق مردم است.”

او از دو سال گذشته به عنوان یک مرحلۀ تاریخی یاد کرد و گفت که در این دو سال تحمل پیشه کردیم. اما اطمینان داد که پس از این، عرق‌ریزی و تلاش‌های مردم ضایع نخواهد شد.

عبدالله در این نشست با بیان این‌که امروز همۀ مردم افغانستان منتظر هستند که سرنوشت کشور به کجا می‌رود، گفت: با وجود مشکلاتی‌که در دو سال گذشته وجود داشت، شما بار دیگر اینجا هستید و این تعهد شما را به آرمان‌های جهاد و مقاومت و شهداء و مردم افغانستان نشان می‌دهد.

رئیس اجرایی افغانستان همچنین افزود که دیگر درباره موضوع‌های مهم تصمیم شخصی نمی‌گیرد بلکه با نخبگان و شخصیت‌های همسو و حامی تیم اصلاحات و همگرایی مشوره می‌کند.

در این نشست محمد خان و محمد محقق معاونان ریاست اجرایی، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ، یونس قانونی معاون پیشین رئیس‌جمهوری، بسم‌الله محمدی وزیر پیشین دفاع، امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی، میرویس یاسینی نائب رئیس پیشین مجلس و شماری از نمایندگان مجلس و مقام‌های دولتی اشتراک کردند.

آقای عبدالله در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفته بود که رئیس جمهوری در سه ماه گذشته حتی یک ساعت هم با او دیدار یک‌به‌یک نداشته است.

او ضمن اشاره به این که حالا آن زمان سپری شده که کسی را با دادن کلوچه و شیرینی فریب داد، گفت که تشکیل حکومت وحدت ملی نتیجه “بزرگواری” یا “صدقه” کسی نیست.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات آقای عبدالله درباره انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری این کشور، ابراز تأسف کرده و آن را برخلاف موازین و روحیه دولت‌داری خوانده‌ است.

آقایان عبدالله و غنی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ بودند که با طرح ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات، با میانجیگری جان کری وزیر خارجه آمریکا تن به توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی دادند.

قرار بود بر اساس موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی، قدرت سیاسی بین هر دو تیم انتخاباتی به صورت ۵۰-۵۰ تقسیم شود، ولی حالا مقام‌های نزدیک به آقای عبدالله می‌گویند که سهم تیم او بسیار کمتر از میزان تعیین شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟