عبدالله: بر اساس آمارها جمعیت افغانستان تا سال 2050 حدود دو برابر خواهد شد

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 44100

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در کنفرانس بین المللی آب برای توسعه پایدار در تاجیکستان گفت که بر اساس آمارهای موجود جمعیت افغانستان تا سال 2050 نزدیک به دو برابر خواهد شد و مشکلات کمبود آب بیش از گذشته احساس خواهد شد.

عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی که برای اشتراک در اجلاس بین المللی آب به دوشنبه پایتخت تاجیکستان رفته، در این کنفرانس گفت که ما در وضعیتی قرار داریم که مشکل کمبود آب یک چالش جدی برای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه شمرده می‌شود. تغییرات هوایی، افزایش نفوس و آلودگی زیست‌محیطی از مهم‌ترین عوامل موثر است که مشکلات آب را بیشتر می‌سازد.

عبدالله گفت: افغانستان یکی از کشورهای است که کم‌ترین ذخیره‌های آبی را دارد و تغییرات اقلیمی سبب آب شدن ذخیره‌های برف، خشکسالی و آلودگی آب و هوا شده است.

رییس اجراییه می‌گوید: بر اساس آمارهای موجود، نفوس افغانستان تا سال 2050 نزدیک به دو برابر خواهد شد و مشکلات آب بیشتر از پیش به وجود خواهد آمد. برای همین ما در ریاست اجراییه یک واحد هماهنگی ایجاد کرده‌ایم تا پی‌گیر اهداف توسعۀ پایدار باشد.

در این کنفرانس امام علی رحمان رییس جهمهوری تاجیکستان گفت که تغییرات اقلیمی، استفاده‌ی بی رویه و عدم توجه مشترک منطقه‌ای و جهانی به مسألۀ آب، سبب افزایش تهدیدها در این عرصه شده است که نیازمند همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و جهانی است، ما در منطقه‌ای آسیای مرکزی در همکاری سازنده با کنترل ذخیره‌های آبی به پیشرفت‌های نظری در عرصۀ چالش‌های آبی رسیده‌ایم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟