عبدالله: احزاب و جریان های سیاسی از اقداماتی که سبب تفرقه می شود، پرهیز کنند

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32817

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه‌ی حکومت وحدت ملی در جریان سخنرانی اش در خیمه لویه جرگه گفت که  جریان و احزاب سیاسی از اقداماتی که در این شرایط اسباب تفرقه‌افکنی و بهره‌برداری دشمن را فراهم می‌کند دوری کنند.

آقای عبدالله که روز گذشته (جمعه) در دهمین سالیاد شهادت سیدمصطفی کاظمی در خیمه‌ی لویه‌جرگه سخن می‌گفت از جریان‌ها و احزاب سیاسی کشور خواست که با در نظرداشت منافع ملی و وضعیت کشور، موضع‌گیری کنند تا فرصت به دشمنان افغانستان فراهم نشود.

داکتر عبدالله می‌‌گوید جریان‌ها و احزاب سیاسی کشور باید موضع‌گیری مبتنی بر منافع ملی کشور داشته باشند و شرایط حساس کشور را درک کنند.

داکتر عبدالله بر برگزاری انتخابات‌ به‌موقع شوراهای ولسوالی و پارلمانی نیز اشاره کرد و از قشر سیاسی و مردم افغانستان خواست که دست به‌دست هم بدهند و تا انتخابات‌ شفاف و مورد قبول همه برگزار شود.

آقای عبدالله با اشاره به بالا گرفتن بحث‌های انتخاباتی به‌ویژه آغاز پیکارهای انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: «من کاندیدا شدن را یک بحث مشروع می‌دانم و موقعش که رسید، هر کس در چهارچوب قانون حق دارد که کاندید باشد و حق دارد که رای بدهد.»

سیدمصطفی کاظمی نماینده‌ی مردم کابل در پارلمان در سال ۱۳۸۶ همراه با پنج عضو دیگر پارلمان حین افتتاح فابریکه‌ی قند بغلان در اثر یک حمله‌ی انتحاری جان باختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟