عبدالقیوم کوچی: ما خواهان کمک روسیه هستیم، نه آمریکا

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29521

عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو گفته است که افغانستان در زمینه تحقق صلح و ثبات در این کشور خواهان کمک روسیه است، نه آمریکا و سایر کشورهای غربی.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالقیوم کوچی، سفیر افغانستان در مسکو تأکید کرد: افغان‌ها خواهان آن هستند که روابط کشورشان با روسیه به رغم مشکلاتی که میان دو کشور در طول تاریخ وجود داشته، بسیار خوب باشد.

وی با اشاره به راهبرد جدید واشنگتن در قبال افغانستان و وضعیت امنیتی کشور، تصریح کرد: نیروهای افغان توانایی مبارزه با گروه‌های تروریستی نظیر داعش و طالبان را بدون کمک آمریکا دارند.

وی افزود: ما از مدت‌ها پیش خواستار این امر بوده‌ایم که نیروهای آمریکا و نیروهای دیگر کشورهای غربی که روابط نزدیکی با ما دارند، افغانستان را ترک کنند.

کوچی اضافه کرد: ما اکنون نیروهای بسیار قدرتمندی داریم. این نیروها علیه تروریسم، علیه طالبان و علیه داعش مبارزه می‌کنند. ما از عهده این کار برمی‌آییم.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی استراتژی جدید کشورش را در قبال افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرده است. وی هر چند از آمار دقیق سربازان که قرار است به افغانستان اعزام شود خبری نداده، اما منابعی نزدیک به وی می گویند حدود 4 هزار سرباز تازه نفس آمریکایی به افغانستان فرستاده خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟