طرح ۳ مرحله ای روسیه برای حل بحران سوریه

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9722

خبرگزاری اطلس ـ سفیر روسیه در لبنان از جزئیات طرح ۳ مرحله ای روسیه برای حل بحران سوریه خبر داد.

الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۸ سپتامبر طرحی را برای حل بحران سوریه مطرح خواهد کرد.

وی افزود: این طرح ۳ مرحله ای نتیجه رایزنی های مسکو با کشورهای تاثیرگذار در سوریه است. مرحله نخست این طرح بر لزوم اتحاد تمامی طرف ها برای هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش در سوریه است تا این امر به عنوان مقدمه ای برای دستیابی به توافق سیاسی در راستای حل بحران سوریه باشد.

سفیر روسیه در لبنان در ادامه گفت: مرحله دوم در سطح خارجی است و طی آن از قدرت های منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار خواسته می شود تا گروه های مسلح را به پذیرش راهکار سیاسی وادار کنند. مرحله سوم نیز مبتنی بر یکسان کردن تلاش های منطقه ای و بین المللی برای توقف حمایت مالی از گروه های تروریستی در سوریه و ممانعت از ورود این گروه های به سوریه از طریق کشورهای همسایه است.

الکساندر زاسپکین اظهار داشت: طرح پوتین برای تشکیل یک جبهه به منظور مقابله با تروریسم در جریان نشست وزیران شورای امنیت به ریاست روسیه در ۳۰ ماه جاری میلادی ( هشتم مهر) مطرح خواهد شد. این جبهه شامل تمامی طرف های منطقه ای از جمله کشورهای عربی خلیج فارس خواهد بود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟