طرح قانون انتخابات از سوی ارگ به تصویب رسید

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15129

طرح پیش نویس مواد قانون انتخابات که عصر روز گذشته از سوی کابینه مورد بررسی قرار گرفت از سوی ارگ ریاست جمهوری به تصویب رسیده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های رییس جمهور پخش شد، آمده است که، کابینه دولت پس از بحث مفصل و ابراز نظر پیرامون مواد قانون انتخابات، طرح این قانون را در اصول مورد تایید قرار داد.

در خبرنامه گفته شده؛ کابینه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از بحث مفصل و ابراز نظر پیرامون مواد قانون متذکره و تاکید بالای تک کرسی در حوزه های انتخاباتی برای انتخابات ولسی جرگه، طرح قانون انتخابات را در پرنسیپ مورد تائید قرار داده، معاون دوم ریاست جمهوری را موظف نمود تا قانون متذکره را طبق تذکر جلسه و پیشنهادات ارائه شده، تصحیح و نهائی سازد.

قرار است این پیش‌نویس پس از تغییرات پیشنهاد شده در جلسه کابینه، به شکل فرمان تقنینی از سوی محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نافذ گردد.

ولسی‌جرگه حدود دو ماه پیش دومین فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد قانون انتخابات و قانون ساختار، وظایف و صلاحیت‌های نهادهای انتخاباتی را رد کرده بود.

این در حالیست که ایجاد اصلاحات در نظام و نهادهای انتخاباتی یکی از شرایط اصلی توافق‌نامه سیاسی ایجاد دولت وحدت ملی در افغانستان است.

اما با گذشت نزدیک به دو سال از عمر این حکومت، رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، بدلایل نامعلوم تاکنون موفق به انجام این کار نشدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟