طالبان: عضو خیزش مردمی که به سوی آمریکایی ها شلیک کرده، از افراد این گروه بود

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35476

بعد از درگیری بین نیروهای خیزش مردمی و نظامیان آمریکایی در ننگرهار، طالبان با انتشار بیانیه ای گفته است که فردی که به سوی آمریکایی ها آتش گشوده است، از افراد این گروه بوده.

روز گذشته ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته بود که در اثر برخورد مسلحانه میان نظامیان امریکایی و جنگجویان خیزش مردمی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، یک نظامی امریکایی زخمی شده است.

اعلامیۀ ناتو به صراحت کشته شدن نظامیان امریکایی را در این رویداد رد کرده است، اما ​مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار گفته اند که یکی از افراد مسلح خیزش مردمی که بر ضد داعش در آن ولایت می‌جنگند، دو نظامی امریکایی را به ضرب گلوله کشته و یک نظامی دیگر امریکایی را زخمی کرده است.

طالبان با نشر پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده است که مردم مهاجم، عضو آن گروه بود که در صفوف جنگجویان خیزش مردمی نفوذ کرده بود.

در بیانیه طالبان نیز گفته شده است که دو نظامی آمریکایی در این حادثه کشته شده است.

در این رویداد، یک ترجمان افغان هم کشته و یک ترجمان دیگر افغان زخمی شده است.

عبیدالله شینواری، عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت “قوای امریکایی برای عملیات بر ضد داعش سرگرم صحبت با جنگجویان خیزش مردمی بودند که ناگهان یک فرد مسلح محلی بر آنان آتش گشوده و دو نظامی امریکایی را کشت”.

به گفتۀ آقای شینواری، نظامیان امریکایی نیز به گلوله باری متقابل پرداختند که در اثر آن “دو فرمانده خیزش مردمی، جای به جای کشته شد”.

خیر محمد، یکی از فرماندهان خیزش مردمی در ولسوالی اچین، به صدای امریکا گفت مرد مهاجمی که بر نظامیان امریکایی گلوله باری کرد، به تازگی به صفوف جنگجویان خیزش مردمی پیوسته بود.

او گفت”اندکی پس از این رویداد، نظامیان امریکایی مرکز خیزش مردمی را بمباران کردند که در اثر آن ۱۷ تفنگدار خیزش مردمی کشته شد که اجساد آنان در زیر خاک مدفون است”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟