صدها تن از مردم بامیان خواهان رفع تبعیض و تامین عدالت شدند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35834

صدها تن از مردم بامیان به آنچه که سیاست های تبعیض آمیز حکومت وحدت ملی می خوانند به خیابان آمدند و با سر دادن شعارهایی خواهان رفع تبعیض و تامین عدالت شدند.

صدها تن از مردم بامیان امروز (شنبه) با برگزاری راهپیمایی در مرکز این ولایت به آنچه که سیاست تبعیض آمیز سران حکومت وحدت می خوانند، اعتراض کردند، این راهپیمایان به تغییر مسیر لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و حدف بندهای آبگردان از مناطق مرکزی اعتراض کردند.

این معترضان که به درخواست جنبش روشنایی به خیابان ها آمده اند از حکومت می خواهند که سیاست تبعیض آمیز خود در برابر مردم مناطق مرکزی افغانستان را کنار بگذارد.

تظاهرکنندگان، در مورد سیاست های تبعیض آمیز حکومت وحدت ملی در رابطه به تغییر مسیر 500 کیلوولت، حذف بندهای آب از مناطق مرکزی در بودجه و گرانی برق سولار بامیان، اعتراض کردند.

خواسته های معترضان یکبار دیگر نشان داد که آنها خدمات می خواهند، چیزی که عرضه آن (خدمات) وظیفه حکومت است.

یکی از این معترضان می گوید که حضور پرشکوه مردم بامیان، در این تظاهرات نشان می دهد که جنبش روشنایی به قوت خود باقی است و همیشه مطالباتی را که مطرح می کند، مطالبات مردم است.

این معترض می گوید؛ برق، بند آبگردان، سرک، رفع تبعیض. ازین رو تا این خواسته برآورده نشوند، اعتراض باقی خواهد بود. هرچند بسیار مهم است که مردم و جنبش به خواسته های خود برسند، اما مهم تر این است که مردم دیگر تبعیض را قبول ندارند و تحت هیچ شرایطی به چیزی کمتر از تامین عدالت تن نمی دهند.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که چندی گزارش هایی به نشر رسیده بود که اشرف غنی رئیس جمهور بودجه ساخت بندهای آبگردان برای مناطق مرکزی و چند ولایت دیگر را از بودجه سال مالی آینده حذف کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟