صبغت الله مجددی میلیون ها افغانی معاش با وجود غیابت در سنا دریافت کرده است

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 22310

حضرت صبغت الله مجددی یک رهبر جهادی و عضو سنای افغانستان در طی 7 سال گذشته بیش از 22 میلیون افغانی معاش دریافت کرده است، در حالیکه وی هیچ گاه در سنا حضور نداشته است.

با اساس گزارش پژواک مبلغ ٢٣ميليون افغانى معاش حضرت صبغت الله مجددى عضو سنا و چهار محافظ، يک راننده و يک دستیار او؛ در حالى در هفت سال پرداخت شده است که مجددى در اين مدت، در این مجلس حضور نداشته است.

داکتر فیصل سمیع نایب منشی سنا، گفته است که حضرت صبغت الله مجددى، از حدود هفت سال به اين طرف و بعد از آن که در عوض او فضل هادی مسلميار رييس اين مجلس شده است، بنا بر «مشکلات» در نشست های عمومی و کمیسیون های جرگه شرکت نکرده است.

او در مورد مشکلات توضيحات نداد.

به اساس معلومات وى، هر عضو شورای ملی، ماهانه مبلغ دو صد هزار افغانی معاش ماهوار دارد و ماهانه ٧٢ هزار افغانى براى چهار محافظ، يک راننده و یک دستیار هر عضو شوراى ملى پرداخت مى شود.

وی افزود که در مجموع در هفت سال، از مدرک معاش صبغت الله مجددى، چهار محافظ، يک راننده و يک دستيار او، بيش از ٢٢ عشاريه هشت ميليون افغانى پرداخت شده است.

سمیع گفت که هفته گذشته، هیئت اداری و کمیته روساى سنا، فیصله کرده است که بعد از این هر عضو جرگه که از یک ماه بیشتر بدون کدام عذر شرعی و سفر رسمی غیابت داشته باشد، معاش و امتیازاتش قطع مى شود.

حضرت صبغت الله مجددی رییس جمهور اسبق و رییس پیشین سنا، در حال حاضر برعلاوه عضویت در اين مجلس، مسوولیت کمیسیون حل منازعات را نیز بر عهده دارد.

به اساس معلومات، برخی منابع که نمی خواهند نام شان در گزارش ذکر شود، می گویند که مجددی برعلاوه معاش و امتیازات مشرانوجرگه، از امتيازات کمیسیون حل منازعات و امتیازاتى که برای رؤساى جمهور پيشين داده می شود نیز استفاده می کند.

منابع يادشده، امتيازات مجددى از اين دو مدرک را مشخص نکرد.

زلمی زابلی نماینده مردم زابل در سنا، با ابراز نگرانى از غيابت دايمى صبغت الله مجددى گفت که پرداخت معاش و امتيازات به مجددى، خلاف قانون و جفا در حق مردم است که بايد قطع گردد.

سید اختیارسباوون سخنگو و مسوول مطبوعات جبهه نجات ملی به رهبری حضرت صبغت الله مجددی، گفته است «مجددی صاحب برعلاوه اى که در هفت سال گذشته، معاش خود را به سره میاشت کمک کرده، حتی در زمانی که ریاست مشرانوجرگه را برعهده داشت نیز معاش خود را به سره میاشت کمک می کرد.»

اما محمد ميران صداقت سخنگوى جمعيت هلال احمر افغانى (سره مياشت) گفت که حضرت صبغت الله مجددى، زمانى که رياست مشرانوجرگه را بر عهده داشت، معاش سه ماهۀ خود را به اين جمعيت داده است.

وى افزود که مجددى در هفت سال گذشته، پول نقد را به جمعيت هلال احمر افغانى نداده؛ اما در بخش معنوى شامل جلب اعلانات، با اين نهاد خيريه همکارى کرده است.

سخنگوى و مسوول مطبوعات جبهۀ نجات ملى گفت که صبغت الله مجددى، چندین بار استعفایش را از عضویت مشرانوجرگه پيش نموده؛ اما پذيرفته نشده است.

همچنان سباوون گفت مجددى امتيازى را که به رؤساى جمهور پيشين داده مى شود، نگرفته؛ اما امتیاز کمیسیون حل منازعات را به دست می آورد؛ چون رسما مسوولیت این کمیسیون را عهده دار است و این کمیسیون، در حال حاضر در ۳۴ ولایت فعالیت دارد.

وی در مورد گرفتن امتیاز محافظ، راننده و دستیار از مشرانوجرگه گفت: «حضرت صاحب، رهبر جهادی و رییس جمهور اسبق است، نیاز به تامین امنیت دارد و حکومت مکلف است تا امنیت رهبران را تامین نماید.»

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟