احتمال توافق غنی با عبدالله برای ایجاد تیم انتخاباتی

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 47761

گمانه زنی ها حاکی از آن است که اشرف غنی و عبدالله برای ایجاد یک تکت انتخاباتی برای کارزار های انتخاباتی سال آینده بایکدیگر به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری وشکل گیری تیم های انتخاباتی، زمزمه هایی مبنی بر ایجاد یک تیم انتخاباتی به رهبری غنی و گزینش داکتر عبدالله به عنوان معاون اول و سرور دانش به حیث معاونت دوم این تکت، به گوش می رسد،
اما در همین حال برخی منابع بر این باور اند به علت اختلاف نظر میان کریم خلیلی و دانش، احتمال میرود اسدالله سعادتی نماینده مردم دایکندی در مجلس نماندگان به حیث معاون دوم اشرف غنی در این تیم حضور یابد.
این درحالی است که حدود یک هفته قبل رییس جمهور غنی قبل از سفر عبدالله به هند برا ی شرکت در نمایشگاه تجارتی افغانستان در بمبئی، با وی در خصوص ایجاد یک تکت انتخاباتی دیدار و گفتگو کرده بود.
غنی در این دیدار از رییس اجرایی خواست تا به حیث معاونت اولش در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کند اما عبدالله با بیان اینکه خواستار ادامه ریاست اجرایی در کرسی ریاست جمهوری سال آینده است، این پیشنهاد را رد کرد.
رییس جمهور غنی در گفتگو با رسانه ها در مورد گزینش عبدالله اظهار داشت؛ به این علت که بیمار است و در صورت پیروزی در انتخابات به عنوان رییس جمهور، این احتمال می رود که مریض شود و یا بمیرد داکتر عبدالله بتواند به حیثت معاون اول رییس جمهور قادر به سرپرستی ریاست جمهوری باشد.
عبدالله از رییس جمهور یک هفته فرصت خواست تا در این خصوص بتواند مشورت های لازم با متحدانش انجام دهد.
اما اکنون پس از برگشتن عبدالله از هند و حضور وی در خانه عبد رب الرسئل سیاف در ولایت پغمان، گمان می رود دو جانب به توافقاتی دست یافته باشند.
یک از سخنگویان حکومت در گفتگو با رسانه ها معلومات داد؛ دو طرف به توافق نزدیک شده اند اما هنوز مسائلی هستند که باید برسرشان چانه زنی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟