شورای عالی صلح: در ماه های آینده، تحولات بزرگی در روند صلح کشور آشکار می شود

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 44147

شورای عالی صلح می گوید که رده های رهبری طالبان تمایل به آتش بس نشان داده اند و در ماه های آینده تحولات بزرگی در روند صلح در کشور آشکار خواهد شد.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح می گوید که تا چند ماه دیگر تحولات بزرگ در روند صلح در کشور رونما خواهد شد و این شورا از طالبان می خواهد که در تصمیم گیری شان مستقلانه عمل کنند.

آقای طاهری می گوید: تمایلات در رده های رهبری طالبان به میان آمده و امیدواری ها وجود دارد که در سال روان شاهد، آغاز گفتگوهای مستقیم با طالبان باشیم که به این اساس تا چند ماه دیگر شاهد تحولات بزرگ در پروسه صلح رونما خواهد شد.

این اظهارات سخنگوی شورای عالی صلح در حالی مطرح می شود که طالبان چندی پیش در بیانیه ای به مناسبت ختم آتش بس از طرف این گروه گفته بود که به ادامه جنگ خود علیه نیروهای امنیتی افغانستان و نظامیان خارجی ادامه می دهد.

طالبان در بیانیه خود گفته بود که آتش بس سه روزه عید فطر برای خشنودی حکومت افغانستان نه، بلکه برای آسایش مردم به اجرا درآمده بود.

این در حالیست که تمدید آتش بس ده روزه از سوی رئیس جمهور غنی روز گذشته آغاز شد. همزمان طالبان حملات تهاجمی خویش را در بعضی از ولایت های کشور آغاز کرده است.

روز گذشته در حملات طالبان بر پایگاه های ارتش در ولایت بادغیس بیش از 30 تن از نیروهای ارتش جان خود را از دست دادند.

در همین حال و با وجود انکار طالبان در مورد مذاکره با حکومت افغانستان، اما مقامات حکومتی هر از چند گاهی از گفتگوی مخفیانه با طالبان خبر می دهند.

طالبان بارها مذاکره با حکومت برای صلح در کشور را رد کرده است، این گروه حکومت افغانستان را دست نشانده و فاقد صلاحیت برای گفتگو می داند و خواهان مذاکره با آمریکا است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟