شورای عالی تنظیم امور دینی از دولت خواست در ایام محرم در تامین امنیت سوگواران توجه جدی کند

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 30894

با فرا رسیدن ماه محرم و آغاز عزاداری ایام محرم، شورای عالی تنظیم امور دینی از دولت افغانستان می خواهد در تامین امنیت سوگواران و مساجد توجه جدی کند.

در اعلامیه شورای عالی تنظیم امور دینی گفته شده است از دولت جمهوری اسلامی افغانستان می خواهیم در تامین امنیت برنامه های سوگواری و ایجاد فضای امن برای عزاداران توجه و اهتمام جدی کند. در این اعلامیه همچنین از علما خواسته شده است که با استفاده از این فرصت به تحکیم برادری و اخوت اسلامی توجه کند.

متن کامل اعلامیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسين مصباح الهدی و سفينة النجاة .

ماه محرم، یادآور قیام شکوهمند امام حسین (ع) و یاران فداکارش فرا رسید.

خاطرات تلخ دنیاپرستی، بی‌وفایی، قساوت، بیرحمی، قتل و غارت از یک سو؛ و شکوه صبر، استقامت، فداکاری، اخلاص و عبودیت از سوی دیگر، در ذهن‌ها تجدید می گردد.

شورای عالی تنظیم امور دینی، فرا رسیدن ایام محرم و عاشورای حسینی را به تمام مسلمانان مخصوصا هموطنان عزیز و رهروان سالار شهیدان، تسلیت می‌گوید و امیدوار است که تمام سوگواران متدین در این ایام، ضمن برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و ابراز عشق و محبت مخلصانه به آن جگرگوشهٔ پیامبر گرامی اسلام (ص)، به بازخوانی اهداف نهضت سرور آزادگان پرداخته و در راستای تبعیت و الگوگیری از دستورات و عملکرد آن امام بزرگوار تلاش نمایند و بدین ترتیب، به عزت و سعادت دنیوی و اخروی نائل آیند.

به همین مناسبت، از دولت جمهوری اسلامی افغانستان می خواهیم که در تأمین امنیت برنامه‌های سوگواری و  ایجاد فضای امن برای مؤمنین عزادار، توجه و اهتمام جدی نماید.

همچنین از علمای محترم و تمام رسانه‌های صوتی و تصویری در کشور میخواهیم که با استفاده از این فرصت، به روشنگری و تحلیل حادثهٔ عظیم کربلا پرداخته و مخاطبان خویش را با تاریخ و آموزه‌های دینی آشنا سازند و به تحکیم برادری و اخوت اسلامی توصیه نمایند.

خداوند همهٔ ما را از پیروان و دوست‌داران امام حسین و جد بزرگوارش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام قرار دهد و طاعات و عبادات برادران و خواهران مؤمن را قبول فرماید.

والسلام علی عباد الله الصالحين

شورای عالی تنظیم امور دینی

کابل – اول محرم ۱۴۳۹ هجری قمری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟