شلیک موشک سه میلیون دالری به کوادکوپتر 200 دالری

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19799

یک جنرال آمریکایی فاش کرد که یکی از کشورهای هم پیمان آمریکا، برای سرنگون کردن یک کوادکوپتر کوچک 200 دالری، از موشک پاتریوت 3 میلیون دالری استفاده کرد.

جنرال “دیوید پرکینز” در همایشی نظامی که ارتش آمریکا آن را بر روی سایت یوتیوب منتشر کرد، گفت: یکی از کشورهای “همپیمان و بسیار نزدیک” به آمریکا برای سرنگون کردن یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک، از موشک های زمین به هوا استفاده کرد.

وی افزود: موشک های پاتریوت به سبب کارامد بودن، مورد علاقۀ همه است، اما قرار نیست برای سرنگون کردن یک وسیله کوچک از آن ها استفاده شود، از نظر اقتصادی، چنین کاری اصلاً به صرفه نیست.

این جنرال آمریکایی خاطر نشان کرد: قیمت یک کوادکوپتر در سایت آمازون، تنها 200 دالر است و این به آن معنی است که این کوادکوپتر به هیچ وجه از نظر اقتصادی با موشک های پاتریوت قابل مقایسه نیستند.

گفتنی است که موشک های پاتریوت که با رادار کنترول می شوند، برای سرنگون کردن موشک ها و شلیک با سرعتی 5 برابر سرعت صوت به سمت هدف طراحی شده اند.

جنرال پرکینز سپس گفت: اگر من به جای دشمن بودم، تا جایی که می توانستم کوادکوپترهای 300 دالری می خریدم و به کشور دشمن می فرستادم تا تمام ذخیرۀ موشک های پاتریوت آن کشور را به باد دهم.

این جنرال آمریکایی، جزئیات دیگری از این واقعه و نام کشوری که گنجشک را با توپ می زند، فاش نکرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟