شبهای قدر، تجلی وحدت و میثاق امت واحده اسلامی؛ گزارش تصویری از احیای مشترک افغانستانیها و ایرانیها

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 24468

اطلس پرس- مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی در کنار هم شبهای قدر را احیا می کنند و دست در دست هم دعای فرج می خوانند.
به گزارش خبرگزاری اطلس، این شبها هر جایی که پای یک مسلمان رسیده باشد، شمعی روشن است و دعایی خوانده می شود، از آمریکا و انگلیس گرفته تا کانادا و استرالیا همه جا عده ای عاشق دور هم جمع شده اند و به راز و نیاز مشغولند.
مسلمانان هر جا که باشند در این شبهای قدر سعی می کنند دور هم جمع شوند و تا سحر بیدار بمانند و با پروردگارشان راز و نیاز کنند.
گزارشهایی از کشورهای مختلف رسیده که حاکی از برگزاری باشکوه مراسمهای شب قدر و برپایی دعا و نیایش است.
در مشهدالرضا نیز مانند تمام شهرهای مقدس جهان، عده ای عاشق در جوار بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) در حال عزاداری برای امام علی علیه السلام و احیای شب قدر هستند.
تمام کوچه ها بوی دعا می دهند و نوای ملکوتی و نجوای عاشقانه نیایش همه جا به گوش می رسد، اما در محله مهاجرنشین گلشهر وضعیت به شکل دیگریست، مهاجرین افغانستانی و شهروندان ایرانی در کنار هم مراسم های باشکوهی گرفته اند و دست در دست هم داده و دعای فرج می خوانند.
مساجد پر از عاشقان اهل بیت است، همه آمده اند تا در این شبهای بافضیلت برای یکسالشان توشه برچینند، ایرانی و افغانستانی ندارد و همه یکسانند و در کنار هم آرام نشسته اند و برای ظهور مهدی موعود دعا می کنند.
شبهای قدر تجلی گاه وحدت اسلامی است و ملتهای با هم برادر را به هم نزدیکتر کرده است، مهاجرین و انصار آنقدر با هم مخلوط شده اند که نمی تواند آنها را از هم جدا کرد، صفهای به هم پیوسته شان شاهد همین مدعاست که همگی عاشقان یک معشوقند.
گویی آرمان امت واحده دوباره زنده شده است و همگی آمده اند تا فرمان پیر جماران را متبلور سازند، آمده اند تا نشان دهند در محضر خدا همه یکسانند و اسلام مرز ندارد.
این شبهای باشکوه تمام شیعیان یک آرزوی به دل مانده دارند و افغانستانی و ایرانی و عرب و عجم برای یک خواسته دعا می کنند و آن آمدن مهدی موعود، صاحب الزمان(عج) است.
باران می بارد و همگی دعا می کنند، خدایا مهدی فاطمه را برسان…


انتهای پیام

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟