سی ان ان: جنگ افغانستان با افزایش نظامیان آمریکایی به پایان نمی رسد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 22404

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه دولت ترامپ به دنبال افزایش تعداد سربازان به افغانستان است، نوشت: تشدید جنگ در افغانستان تنها این جنگ را به دراز می‌کشاند و مطمئناً نمی‌توان در این جنگ پیروز شد.

سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: در روزهای اخیر با تداوم اشغال قلمروهای بیشتری از سوی طالبان در افغانستان، طولانی‌ترین جنگ آمریکا در شانزدهمین سال خود افتان و خیزان به پیش می‌رود.

بنابر این گزارش، همانند جنگ آمریکا در ویتنام در 50 سال قبل، سربازان ایالات متحده در افغانستان مشغول نبردی پرهزینه و تمام نشدنی با یک دشمن سرسخت هستند.

اما تفاوت عمده این دو جنگ این است که در جنگ ویتنام سربازان آمریکا به خانه بازگشتند، اما در جنگ افغانستان همه به دنبال اعزام سربازان بیشتر به این کشور هستند.

به گزارش این رسانه آمریکایی؛ دولت ترامپ به دنبال افزایش تعداد سربازان به افغانستان است. تشدید جنگ در افغانستان تنها این جنگ را به دراز می‌کشاند و مطمئنن نمی‌توان در این جنگ پیروز شد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ راهبرد جدید آمریکا در افغانستان احتمالا افزایش سربازان بیشتر برای کشاندن طالبان به میز مذاکره خواهد بود. البته مشکل این راهبرد این است که ما قبلا این برنامه را  آزمایش کردیم و با وجود بیش از 100 هزار سرباز نتوانستیم طالبان را شکست دهیم.

ظرفیت جنگی نیروهای نظامی افغانستان در طی سال‌های گذشته تقویت شده و بنابراین بهتر است به جای اعزام نیروهای جدید، نیروهای افغانستان تقویت شود چون این نیروها توان شکست طالبان را خواهند داشت.

سی‌ان‌ان در پایان نوشت: از سوی دیگر افزایش نیروها برای شکست طالبان به این دلیل که این گروه در پاکستان پناهگاه امن دارد، کارآیی نخواهد داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟