سیگار: مناطق تحت کنترل طالبان افزایش یافته است

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32735

بازرس ویژۀ ایالات متحده آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده است که از زمان سرنگونی رژیم طالبان، این گروه بیش از هر وقت دیگر در حال حاضر ساحۀ زیر کنترل خود را در افغانستان گسترش داده است.

سیگار گزارش داده است که “تا ماه اگوست ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ ولسوالی افغانستان زیر کنترل مستقیم و ۴۱ ولسوالی دیگر این کشور زیر نفوذ شورشیان” قرار داشت. گزارش سیگار حاکی است که در این میان ۹ ولسوالی طی شش ماه گذشته به کنترل یا ساحات تحت نفوذ طالبان اضافه شده است.

بازرس ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان از قول نظامیان امریکایی مستقر در این کشور گزارش داده است که حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند افغانستان در ساحات زیر اداره یا نفوذ طالبان زیست دارند.

در گزارش سیگار مشخص نشده است که طالبان بر کدام ولسوالی‌های افغانستان تسلط دارند، اما ولایت های جنوبی، شرقی و جنوب غربی بیشتر مناطق تحت نفوذ و فعالیت جنگجویان طالبان پنداشته می شود.

سیگار این گزارش را بر اساس معلومات نظامیان امریکایی که به آن دسترسی دارد، تهیه کرده است، افزون بر آن این اداره خود نیز تحقیقات مستقل را انجام می دهد.

سیگار ادارۀ با صلاحیت و مستقل حکومت ایالات متحده است که روند بازسازی و مصرف کمک‌های ایالات متحده را در افغانستان نظارت کرده و مستقیماً به کنگره امریکا گزارش می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟