سیستم دفاعی سوریه موشک های شلیک شده به پایگاه هوایی در حمص را هدف قرار داد

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 39418

تلویزیون سوریه امروز (دوشنبه) از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه التیفور در حومه حمص خبر داد و افزود، فرودگاه با چندین فروند موشک که تصور می‌شود آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. خبرگزاری رسمی سوریه نیز از وجود تلفات در پی این حملات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ تلویزیون سوریه افزود، سیستم‌های دفاع هوایی سوریه این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

یک مقام سوریه نیز اظهار داشت، این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

یک منبع نظامی سوری به تلویزیون این کشور گفت، سیستم دفاع هوایی سوریه هشت موشک‌ را رهگیری و ساقط کردند و حمله به فرودگاه التیفور ناکام ماند.

در حالی که گفته شده این حمله، آمریکایی بوده اما مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر حمله هوایی این کشور به این پایگاه هوایی دولت سوریه را در ساعات اولیه صبح امروز تکذیب کردند.

در این راستا خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی صحت این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

در اولین واکنش اسرائیلی به حمله موشکی به فرودگاه التیفور، آموس یدلین، اظهار داشت، اگر آمریکا حمله به حمص را تکذیب می‌کند این بدان معنی است که آمریکا این کار را نکرده و نیروی هوایی دیگری این حمله را انجام داده است.

گفتنی است پایگاه التیفور (T4) یا فرودگاه “التیاس” که نام محلی آن است، فبروری گذشته توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در واکنش به ورود یک هواپیمای بدون سرنشین منسوب به ایران به حریم هوایی اسرائیل هدف گرفته شد و ارتش این رژیم در آن زمان اعلام کرد، این پایگاه نظامی را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟