سید خلیل انوری به عنوان رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان انتخاب شد

  • انتشار: ۱۳ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14542

اعضای شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه) در یک نشست خبری؛ حرکت اسلامی افغانستان را به حزب «حرکت اسلامی مردم افغانستان» تغییر نام داده و «سیدخلیل انوری» را به عنوان رئیس شورای رهبری این حزب اعلام کرد.

سیدخلیل انوری رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در این نشست با تأکید بر اینکه از ارزش‌های ملی و اسلامی افغانستان دفاع می‌کنم، گفت: راه حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان را همانند گذشته با محوریت ارزش‌های اسلامی ادامه می‌دهیم.

انوری با بیان اینکه چشم‌انداز روشنی نسبت به اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افغانستان خواهیم داشت، افزود: ایجاد فرصت‌های جدید برای نسل جوان یکی از اهداف این حزب خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما مکلف به پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی افغانستان بوده و از منافع ملی دفاع خواهیم کرد.

رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان همچنین تأکید کرد: حل چالش‌های کنونی و هماهنگی بین احزاب سیاسی از اهداف عمده این حزب بوده که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

سیدخلیل انوری با استقبال از رویکرد جامعه جهانی در قبال افغانستان اظهار داشت: ما از رویکرد جامعه جهانی نسبت به افغانستان حمایت می‌کنیم، مشروط بر اینکه در تضاد با منافع ملی افغانستان عمل نکنند.

انوری اظهار داشت: هیئت رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان متعهد به پیمودن راه «سیدحسین انوری» رهبر فقید این حزب بوده و در این راه گام‌های استواری را خواهد پیمود.

چندی پیش «سیدحسین انوری» رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان بر اثر بیماری در هند درگذشت و پس از آن خانواده‌اش، «سیدخلیل انوری» دومین پسر وی را به عنوان جانشین پدر به شورای رهبری این حزب معرفی کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟