سه خواست افغانستان در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24930

مقامات در وزارت دفاع می گویند که در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، سه خواست اساسی از اعضای این سازمان دارد که یکی آن فشار سیاسی و نظامی بر خاستگاه تروریسم است.

قرار است فردا “چهارشنبه، هفتم سرطان” وزیران دفاع سازمان ناتو در بروکسل پایتخت بلجیم گردهم بیایند. در این نشست وزیران دفاع ناتو به شمول وزیر دفاع امریکا روی بن بست امنیتی در افغانستان گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان اشتراک می کند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به تلویزیون ۱ گفته است که بالا رفتن قابلیت نیروهای دفاعی کشور، تجهیز این نیروها برای مبارزه برضد تروریستان در کشور و وارد کردن فشار سیاسی و نظامی بر خاستگاه هراس‌افگنی سه خواست اصلی افغانستان در نشست وزیران دفاع ناتو است.

ظاهرن خواست سوم وزارت دفاع ملی اشاره به وارد کردن فشار سیاسی و نظامی بر پاکستان است. به گفته‌ی آقای رادمنش، “فشار سیاسی و نظامی بر خاستگاه هراس‌افگنی” نه تنها در افغانستان، بلکه سبب امن و صلح در منطقه می‌‍شود.

این نشست در حالی برگزار می شود که راهبرد جنگی امریکا در مورد افغانستان تا کنون از سوی رییس جمهوری امریکا اعلام نشده است.

گفته می شود در نشست وزیران دفاع ناتو، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا در پیوند به فرستادن سربازان تازه نفس امریکایی به افغانستان نیز مشوره خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟