سمینار دعا و نیایش از منظر قرآن در کابل برگزار شد + تصاویر

  • انتشار: ۲۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 31956

بمناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) سمیناری تحت عنوان دعا و نیایش از منظر قرآن در شورای عالی قرآنی افغانستان برگزار شد. در این سمینار بعد از اجرای مرثیه ها و مقالات ، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای فاضل حسینی موسس حوزه علمیه سجادیه در مورد صحیفه سجادیه صحبت نمودند.

سپس حجت الاسلام واامسلمین حسن زاده رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان در رابطه با شخصیت والای امام سجاد و نقش دعا در زندگی صحبت عای مفصل نمود.

آقای حسن زاده گفت: بعضی مردم به خاطر عدم معرفت خود و دیگران نسبت به تاریخ امامت گاهی به آنچه در ذهن خود می پرورانند پیرامون ابعاد زندگی ائمه معصومین ع املا با عالم واقعیت در تضاد است. مثلا فکر می کنند امام سجاد ع همیشه بیمار و رنجور و گوشه گیر بوده اند که این فکر از بیماری آن حضرت در روز عاشورا ناشی شده است لذا بر هر فرد مسلمان لازم است که حداقل معرفتی نسبت به امامان خود داشته تا دچار انحرافات فکری نشوند.

آقای حسن زاده گفت: امام سجاد ع بعد از حادثه عاشورا با دعا و مناجات و گریه های جانسوزانه پیام خونین شهدای کربلا را به مردم رساندند و ظلم و ستم یزیدیان را برای همیش در تاریخ برملا ساختند.

وی گفت: موضوع دعا در مکتب اسلام بسیار تاکید و سفارش شده است که تمام انسان ها باید در طلب حاجات همتی والا و بلند داشته باشند تا در جهت و سوی خشنودی خداوند قدم برداشته باشند  و از درگاه خداوند پیروزی اسلام و مسلمین و عاقبت به خیری و پایداری در دین را طلب نماید و دعای ما هم همین باشد که بتوانیم در این راه مقدس و بزرگ استوار و محکم بمانیم .

در آخر به تعدادی از علما و خطبا و مداحان و فعالین قرآنی لوح تقدیر و تحایفی از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان اهدا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟