سفیر بریتانیا در کابل: دیورند مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان است

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 32838

سفیر بریتانیا در کابل در مورد اینکه افغانستان خط دیورند را به عنوان مرز میان خود و پاکستان به رسمیت نمی‌شناسد، گفته که خط دیورند از نظر جامعه بین‌المللی مرز رسمی میان دو کشور است.

نیکلاس کی سفیر بریتانیا در افغانستان، در مورد تصمیم پاکستان برای حصارکشی مرز این کشور با افغانستان گفته که پاکستان حق دارد در مورد مدیریت مرزهایش به شیوه که خودش می‌خواهد تصمیم بگیرد.

او افزوده: “شخصا فکر می کنم که دلایلی هم وجود دارد که در مورد موثر بودن حصارکشی مرزی تردید داشت، زیرا این مرز خیلی طولانی است. اما باید درک کنیم که پاکستان هم نگران است که تروریستانی از خاک افغانستان احتمالا از طریق همین مرز وارد خاکش می‌شود. بنا به سود هر دو جانب است که این مرز را از نظر نظامی به خوبی مدیریت کنند.”

سفیر بریتانیا در مورد اینکه افغانستان خط دیورند را به عنوان مرز میان خود و پاکستان به رسمیت نمی‌شناسد، گفته که خط دیورند از نظر جامعه بین‌المللی مرز رسمی میان دو کشور است.

سفیر بریتانیا گفته که کشورش متعهد به ادامه کمک به دولت افغانستان است و معتقد است که دولت وحدت ملی برنامه‌های اصلاحی جدی را برای برخورد با فساد در نهادهای نظامی و غیرنظامی روی دست دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟